Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!
0 kohdetta

Kirjan kirjoittaminen oli melkoinen prosessi. Alun euforia kirjadiilistä haihtui itsekritiikin ja tyhjän paperin kyyneliksi. Kirjan saavutettua kirjakaupat, kirjastot ja asiakkaat usko sen voimaan on onneksi palannut.

Toimivuuden osoitti Vesa Ilolan lähettämä palaute. Kirja on saanut aikaan juuri sen, mitä olemme sillä tavoitelleet. Ideointikanavien aukaisu!

Vesa on toki työkseenkin idearikas mies, mutta palaute osoittaa kirjan vaikutuksen. Parhaat ideat voivat vain jalostua, kun toinenkin antaa siihen omat mausteensa.

”Kiitos hauskasta, idearikkaasta, mutta kenttätestaukseltaan vielä avoimesta kirjasta. Koska annoitte antoisia hetkiä kirjan ja nettisivun parissa, koen olevani kansalaisvelvollinen antamaan kiitoksena rakentavaa palautetta 😉

Jos olisin TuloksenTuplausKirjan kirjoittaja, tekisin seuraavia pikku haltuunottoja.

Pyytäisin yrittäjiä kokeilemaan ja kertomaan, paljonko vinkin toteuttamisella tuli tulosta viivan alle. Oli se sitten kymmenen euroa tai kymmenen tuhatta euroa. Jokaisesta selkeästi dokumentoidusta tuloksesta (Näin tuloksen tein…) antaisin esimerkiksi ilmaisen puhelinkonsultaation tai vastaavan edun.

Miettisin, miten lukija voisi hyödyntää graafia hakuominaisuutena verkossa. Nythän niitä on kohtuu työlästä vertailla sivuja pläräämällä. Toki ilmaisvideonne ovat hurmaavia bonuksia ja/tai sisäänheittäjiä.

Jos minä olisin TuloksenTuplausKirjan kirjoittaja, muuttaisin Erottuvuus-akseliston määreet esimerkiksi muotoon Ainutlaatuinen – Testattu. Kirjastanne ei nimittäin löydy yhtäkään Kehnohkoa ideaa; Työläs, Hidas ja Hintava toki löytyy.

Jos minä olisin TuloksenTuplausKirjan kirjoittaja, suunnittelisin kirjan isoista teemoista pelin, sillä pelillistäminen on nyt kuuma trendi. Pelissä markkinointitaktiikat tulisivat paremmin esiin, eivätkä ne jäisi irralliseksi MARKKINOINTI(ta)K(ti)IKAKSI. Isoiksi peliruututeemoiksi nostaisin keissienne mukaan esimerkiksi: kilpailu, kuponki, yhteistyösuosittelu, reklamaatio, palvelu, video, sissikamppis.

Jos minä olisin TuloksenTuplausKirjan kirjoittaja, haastaisin verkossa selkeämmin myytinmurtajia eli mikroyrittäjiä tai aktiivikansalaisia, jotka testaisivat ideoita käytännössä. Nythän fiilis on tuloksen kannalta kuin mäkihyppääjällä, joka lähtee vauhtiin, mutta sakkaa juuri ennen nokkaa. Tai kuin raivaajalla, joka saa moottorisahan ulvomaan ja pikkulapset pelkäämään, mutta sitten loppuu bensa. Nämä myytinmurtajat palkitsisin näkyvyydellä blogissa sekä lahjoittaisin täsmäsigneeratun kirjan ja Myytinmurtaja-diplomin.

Jos minä olisin TuloksenTuplausKirjan kirjoittaja, en tyytyisi alan julkkisten kirjakehuihin, vaan haastaisin heitä tekemään oman Jos minä… -löydöksen ja julkaisemaan sen heidän blogissaan.

Näin minä tekisin, jos juuri nyt olisin TuloksenTuplausKirjan kirjoittaja ja korvavälissäni olisi tilaa vielä muutamalle hyvälle tulokselliselle ja testatulle markkinointitaktiikalle.

Vesa Ilola
twitter.com/vesailola
http://vaikuttava.fi

Kuten kirjassa sivulla 14 kehotamme, kokeile, testaa ja raportoi onnistumisesta tai epäonnistumisesta meille. Kaikki tarinat julkaistaan (luvalla) Tuplaamon blogissa ja mahdollisesti kirjan toisessa osassa.

Voit käydä antamassa arviosi kirjasta osoitteessa tuplaajat.fi/tuote/tuloksentuplauskirja.

« | »

Hae opit myyntiin ja markkinointiin Tuplaamon koulutuspäivistä

Kuhunkin koulutukseen on tarjolla vain 12 paikkaa, joten kannattaa ilmoittautua pikaisesti!

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!