Tällä kerralla Tuplaturinoissa puidaan oikeanlaisia odotuksia, eli millaisia tuloksia markkinoinnilta voi realistisesti odottaa. Lähtökohta taitaa olla se, että yrittäjät odottavat liikoja. – Liian isoja puita ja liian vähän sytykkeitä – Miten nuotion...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa puhutaan tavoitteista – niiden merkityksestä, vaikutuksesta ja niiden tekemisestä. Pelastaako tavoite kituvan firman tai sinkoaako se startupin nopeaan menestykseen? – Tavoite on itseään toteuttava ennuste – Väärä tavoite...
Onko edessäsi koskaan ollut tehtävää, jonka ratkaisemiseksi ei kukaan ole antamassa ohjeita, välineitä tai ratkaisuja? Tunne on kuin hyppäisit lankulta syvään tuntemattomaan. Tehtävä tuntuu pelottavalta, jännittävältä ja jopa ylitsepääsemättömältä. Oletko koskaan...
Puskaradio pelastaa pihassa ja puutarhassa, jos on uskominen miltei joka ikistä suomalaista yrittäjää. Moni uskoo puskaradioon niin vankasti, että ovat valmiita vaihtamaan markkinoinnin ja Turun sinapin siihen. Useat verkon viisaat tarjoavat puskaradiota ratkaisuksi...
Etävieraana Aake Kuoppala kertomassa, mikä sai miehen perustamaan yrityksen 14-vuotiaana. Jo neljä vuotta omaa yritystään pyörittänyt Aake kertoo ajatuksiaan yrittäjyydestä ja työnteosta. Aaken Mikkelin seudulla toimivaan yritykseen voi tutusta tarkemmin täällä:...
Etävieraana Aki Vänni turisemassa kehittämästään ”Poksauta kupla”-työkalusta. Videolla käydään läpi koronatilannetta ja ohjeistetaan työkalun käyttöön. Poikkeustilanne pakottaa yrittäjät ajattelemaan laatikon ulkopuolelta ja tekemään yhteistyötä, joka...
Tämä Tuplaturinat-jakso on nauhoitettu aikana, jolloin sanalla korona viitattiin arkikeskusteluissa lähinnä pöytäpeliin tai olueen. Asian osuu kuitenkin erinomaisesti tähän päivään ja yrittäjälle, sillä aiheena ovat hyvinvointi ja stressi. Vieraana on 22 vuotta...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa päiviteltiin lähes kahden vuoden turinointitaukoa, mutta vielä huomattavasti enemmän koronan tekosia. Erityisesti etsittiin ja ehkä jonkin verran löydettiinkin vastauksia siihen, mitä yrittäjän pitäisi ja mitä yrittäjä voisi tehdä tässä...
Seminaareja, koulutuksia, webinaareja, aamupalatilaisuuksia. Olet kolunnut ne kaikki, mutta mikään ei ole tarjonnut sinulle kaipaamaasi laastaria. Jokaisessa tilaisuudessa on kyllä ollut sinullekin jotakin; oivalluksia, pieniä välähdyksiä, joskus jopa isoja...
Jokainen yritys unelmoi löytävänsä hittituotteen, joka suorastaan lennähtää varastosta suoraan asiakkaalle. Haaveissa on myös usein maksimaalinen tulos minimaalisen pienellä riskillä ja vielä pienemmällä panostuksella markkinointiin tai mainontaan. Katteista ei toivon...