Tällä kerralla Tuplaturinoissa palvellaan loppuun asti. Asiakaspalvelutilanteen tärkein hetki saa yrityksissä valitettava vähän huomiota, kun tekemistä kehitetään. Miksi se unohtuu ja mitä unohtuminen – tai muistaminen – voi tarkoittaa bisneksen kannalta. –...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa tarkennetaan katsetta lähelle ja kauas. Akuutti tilanne, vaikkapa kassakriisi, vie helposti yrittäjän kaiken huomion. Jos näin käy, kriisi muuttuu pian krooniseksi ja silloin koko bisnes on vaarassa. – ”Tuntuu koko ajan siltä kuin olisit...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa messutaan pitkästä aikaa. Korona-ajan vedellessä (toivottavasti) viimeisiään alkaa kansa varovasti hilautua myös messuhalleihin pällistelemään yritysten tarjontaa. Vai hilautuuko? Tuhosiko korona perinteiset messut? Onko yritysten ja...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa motivoidutaan tavoitteista ajan kanssa. Miksi tavoitteita tarvitaan, mistä motivaatio niiden tavoittelemiseen ja millä ajalla se kaikki tavoittelu pitäisi tehdä? Vieraana huippu-urheilijasta valmentaja-yrittäjäksi siirtynyt Ramanda...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa ollaan tavattoman ajankohtaisia, sillä pöydälle nostetaan osaajapula ja yksi siihen ehdotetuista ratkaisuista. Parempi palkka taatusti auttaa työntekijöiden houkuttelussa, mutta miten sitä pystyisi vaikkapa nyt ravintola maksamaan. –...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa etsitään reittiä päivittäistavarakaupan hyllyyn. Onko se sellainen Eldorado, kuin moni yrittäjä uskoo ja miten oman tuotteensa voi saada S-ryhmän, K-ryhmän tai Lidlin myymälöihin. Oppaanamme toimii Silmusalaatilla reitin ketjujen...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa oltiin ykkösen kimpussa – valitettavasti ei kylläkään ykköset yllä. Puitiin sitä, miten riskaabelia yrittäjän on jäädä yhden asiakkaan, markkinointikanava tai -kampanjan, myyntikanavan tahi tuotteen varaan. Aluksi tosin lamaannuttiin –...
Syyskauden ensimmäisissä Tuplaturinoissa puhuttiin pirstaleisesta yleisöstä ja miten sen saisi kasattua yhdeksi porukaksi. Puheissa myös toisto, toisto, toisto, sekä näitä juttuja: – Jokainen katsoo, kuuntelee ja lukee eri asioita, eri aikaan ja eri kanavista...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa yritetään ansaita mediaa. Millä ilveellä yritys voi päästä lehtien palstoille, radioaalloille tai jopa televisioon? Oppia antamassa Viestintävahvistin Oy:n yrittäjä, entinen päätoimittaja Jarkko Ambrusin. – Mistä puhutaan, kun...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa suojaudutaan ei-raipalta. Myynti pelottaa, ahdistaa, kammottaa ja hävettää, mutta kuitenkin yrittäjän pitäisi sitä tehdä. Onneksi omia ajatusmallejaan voi muuttaa ja siten helpottaa myös sitä kaupan tekemistä. – Jos taivaasta...