Mikä on asiakaspalvelutilanteen tärkein hetki ja miksi se unohtuu

Mikä on asiakaspalvelutilanteen tärkein hetki ja miksi se unohtuu

Tällä kerralla Tuplaturinoissa palvellaan loppuun asti. Asiakaspalvelutilanteen tärkein hetki saa yrityksissä valitettava vähän huomiota, kun tekemistä kehitetään. Miksi se unohtuu ja mitä unohtuminen – tai muistaminen – voi tarkoittaa bisneksen kannalta. –...
Vaikka kriisi painaisi päälle, muista katsoa myös kauas

Vaikka kriisi painaisi päälle, muista katsoa myös kauas

Tällä kerralla Tuplaturinoissa tarkennetaan katsetta lähelle ja kauas. Akuutti tilanne, vaikkapa kassakriisi, vie helposti yrittäjän kaiken huomion. Jos näin käy, kriisi muuttuu pian krooniseksi ja silloin koko bisnes on vaarassa. – ”Tuntuu koko ajan siltä kuin olisit...
Tuhosiko korona perinteiset messut?

Tuhosiko korona perinteiset messut?

Tällä kerralla Tuplaturinoissa messutaan pitkästä aikaa. Korona-ajan vedellessä (toivottavasti) viimeisiään alkaa kansa varovasti hilautua myös messuhalleihin pällistelemään yritysten tarjontaa. Vai hilautuuko? Tuhosiko korona perinteiset messut? Onko yritysten ja...
”Jotta voit nauttia matkasta, tarvitset tavoitteet”

”Jotta voit nauttia matkasta, tarvitset tavoitteet”

Tällä kerralla Tuplaturinoissa motivoidutaan tavoitteista ajan kanssa. Miksi tavoitteita tarvitaan, mistä motivaatio niiden tavoittelemiseen ja millä ajalla se kaikki tavoittelu pitäisi tehdä? Vieraana huippu-urheilijasta valmentaja-yrittäjäksi siirtynyt Ramanda...
Miten ravintola voisi maksaa parempaa palkkaa

Miten ravintola voisi maksaa parempaa palkkaa

Tällä kerralla Tuplaturinoissa ollaan tavattoman ajankohtaisia, sillä pöydälle nostetaan osaajapula ja yksi siihen ehdotetuista ratkaisuista. Parempi palkka taatusti auttaa työntekijöiden houkuttelussa, mutta miten sitä pystyisi vaikkapa nyt ravintola maksamaan. –...
Yrittäjä, varo ykkösen kirousta!

Yrittäjä, varo ykkösen kirousta!

Tällä kerralla Tuplaturinoissa oltiin ykkösen kimpussa – valitettavasti ei kylläkään ykköset yllä. Puitiin sitä, miten riskaabelia yrittäjän on jäädä yhden asiakkaan, markkinointikanava tai -kampanjan, myyntikanavan tahi tuotteen varaan. Aluksi tosin lamaannuttiin –...
Miten kerätä yleisön pirstaleet yhteen

Miten kerätä yleisön pirstaleet yhteen

Syyskauden ensimmäisissä Tuplaturinoissa puhuttiin pirstaleisesta yleisöstä ja miten sen saisi kasattua yhdeksi porukaksi. Puheissa myös toisto, toisto, toisto, sekä näitä juttuja: – Jokainen katsoo, kuuntelee ja lukee eri asioita, eri aikaan ja eri kanavista...
Jos haluat päästä mediaan, ansaitse se

Jos haluat päästä mediaan, ansaitse se

Tällä kerralla Tuplaturinoissa yritetään ansaita mediaa. Millä ilveellä yritys voi päästä lehtien palstoille, radioaalloille tai jopa televisioon? Oppia antamassa Viestintävahvistin Oy:n yrittäjä, entinen päätoimittaja Jarkko Ambrusin. – Mistä puhutaan, kun...
Mene rohkeasti kohti myyntiä

Mene rohkeasti kohti myyntiä

Tällä kerralla Tuplaturinoissa suojaudutaan ei-raipalta. Myynti pelottaa, ahdistaa, kammottaa ja hävettää, mutta kuitenkin yrittäjän pitäisi sitä tehdä. Onneksi omia ajatusmallejaan voi muuttaa ja siten helpottaa myös sitä kaupan tekemistä. – Jos taivaasta...