Kaupan ratkaisee hinta, tuote, myyjä, jokin muu, mikä?

Kaupan ratkaisee hinta, tuote, myyjä, jokin muu, mikä?

Tällä kerralla Tuplaturinoissa haettiin ratkaisua ostopäätöksen tekoon. Mikä lopulta ajaa asiakkaan siihen tilanteeseen, että hän päättää kaivaa kuvetta tai pyöräyttää nimen paperiin. – Valintamyymälässä kohtaa valintatilanteita – Kaksi identtistä tuotetta on illuusio...
Ensimmäisen kaupan jälkeen kaikki on helpompaa

Ensimmäisen kaupan jälkeen kaikki on helpompaa

Tällä kerralla Tuplaturinoissa tarjoiltiin alkupalaa, eli heitettiin sisään. Kun saat tehtyä ihan pienenkin kaupan, siis saat asiakkaan luottamaan, kaikki on sen jälkeen paljon helpompaa. – Isot kaupat on kivoja, mutta onko ne myös hyviä? – Yhden tavaran perässä...
Tee parempia päätöksiä datan avulla

Tee parempia päätöksiä datan avulla

Tällä kerralla Tuplaturinoissa ihailtiin dataa. Sitä tunkee nykyään ovista ja ikkunoista ja siihen kannattaa tarttua myös pienemmillä resursseilla. Se voi jopa tuottaa tulosta! – Datalla johtaminen on muotia, mutta ei järjetöntä – Et tarvitse miljuunia saadaksesi...
Se ei ole salaisuus

Se ei ole salaisuus

Tällä kerralla Tuplaturinoissa paljasteltiin salaisuuksia. Markkinointipuhe on täynnä salaisuutta, mutta löytyykö puheelle katetta. Ja kannattaako esimerkiksi sinun jahdata sellaista. – Salaisuus on yksi ikuisesti houkuttelevista markkinointikonsepteista –...
Apua, tuli tarjouspyyntö!

Apua, tuli tarjouspyyntö!

Tällä kerralla Tuplaturinoissa reagoitiin tarjouspyyntöihin. Mitä ne ovat syöneet ja miten teet mahdollisimman hyvän tarjouksen. – Hyväkään tuotteistaminen ei poista tarjouspyyntöjä – Aiheuttaako tarjouspyynnön tulo riemunkiljahduksia? – Vaikka se voi tuntua pahalta,...
Kannattaako sisältömarkkinointi oikeasti?

Kannattaako sisältömarkkinointi oikeasti?

Tällä kerralla Tuplaturinoissa tehtiin pitkästä aikaa sisältömarkkinointia sisältömarkkinoinnista. Näkökulmana kuitenkin se, onko siitä oikeasti hyötyä ja voiko niitä hyötyjä mitata. – Sisältömarkkinointi on ollut Tuplaamon ykköshevonen lähdöstä asti – Se on ollut...
Verkkokaupan ensimmäinen askel ja ehkä seuraavat

Verkkokaupan ensimmäinen askel ja ehkä seuraavat

Tällä kerralla Tuplaturinoissa surffattiin verkkokaupoissa. Kaikessa kaupanteossa luottamus on kaiken a ja o eikä verkkokauppa ole poikkeus. Mutta miten luottamusta siellä rakennetaan? – Verkkokauppa on kasvanut ja kasvaa edelleen kohisten – Verkko-ostaminen on...
Ennen yhtäkään kampanjaa vastaa näihin

Ennen yhtäkään kampanjaa vastaa näihin

Tällä kerralla Tuplaturinoissa valmistauduttiin kampanjan tekemiseen. Jos ostat palvelun mainostoimistolta tai teet itse, ennen kampanjaa SINUN täytyy vastata muutamaan kysymykseen. – Mainostoimisto aloittaa uuden asiakkaan kanssa aina alusta – Hyvä toimisto kysyy...
Referenssi, suosittelu ja mitä näitä nyt on

Referenssi, suosittelu ja mitä näitä nyt on

Tällä kerralla Tuplaturinoissa halottiin hiuksia referenssin ympäriltä. Samaa sanaa käytetään meillä sujuvasti monesta eri markkinoinnin ja myynnin välineestä, joten selkiytys on paikallaan. – Referenssit-otsikon alta voi löytyä melkein mitä tahansa – Reference,...
Markkinointia ei tehdä vain huomista varten

Markkinointia ei tehdä vain huomista varten

Tällä kerralla Tuplaturinoissa tutkailtiin markkinoinnin skitsofreenista luonnetta. Se siis pyrkii hankkimaan kauppaa heti, mutta samalla rakentamaan tulevaa. Tai ainakin sen pitäisi. – Yrittäjillä tuntuu olevan jatkuvasti akuutti tilanne päällä – Digitaalisuus on...