Apua, tuli tarjouspyyntö!

Apua, tuli tarjouspyyntö!

Tällä kerralla Tuplaturinoissa reagoitiin tarjouspyyntöihin. Mitä ne ovat syöneet ja miten teet mahdollisimman hyvän tarjouksen. – Hyväkään tuotteistaminen ei poista tarjouspyyntöjä – Aiheuttaako tarjouspyynnön tulo riemunkiljahduksia? – Vaikka se voi tuntua pahalta,...
Kannattaako sisältömarkkinointi oikeasti?

Kannattaako sisältömarkkinointi oikeasti?

Tällä kerralla Tuplaturinoissa tehtiin pitkästä aikaa sisältömarkkinointia sisältömarkkinoinnista. Näkökulmana kuitenkin se, onko siitä oikeasti hyötyä ja voiko niitä hyötyjä mitata. – Sisältömarkkinointi on ollut Tuplaamon ykköshevonen lähdöstä asti – Se on ollut...
Verkkokaupan ensimmäinen askel ja ehkä seuraavat

Verkkokaupan ensimmäinen askel ja ehkä seuraavat

Tällä kerralla Tuplaturinoissa surffattiin verkkokaupoissa. Kaikessa kaupanteossa luottamus on kaiken a ja o eikä verkkokauppa ole poikkeus. Mutta miten luottamusta siellä rakennetaan? – Verkkokauppa on kasvanut ja kasvaa edelleen kohisten – Verkko-ostaminen on...
Ennen yhtäkään kampanjaa vastaa näihin

Ennen yhtäkään kampanjaa vastaa näihin

Tällä kerralla Tuplaturinoissa valmistauduttiin kampanjan tekemiseen. Jos ostat palvelun mainostoimistolta tai teet itse, ennen kampanjaa SINUN täytyy vastata muutamaan kysymykseen. – Mainostoimisto aloittaa uuden asiakkaan kanssa aina alusta – Hyvä toimisto kysyy...
Referenssi, suosittelu ja mitä näitä nyt on

Referenssi, suosittelu ja mitä näitä nyt on

Tällä kerralla Tuplaturinoissa halottiin hiuksia referenssin ympäriltä. Samaa sanaa käytetään meillä sujuvasti monesta eri markkinoinnin ja myynnin välineestä, joten selkiytys on paikallaan. – Referenssit-otsikon alta voi löytyä melkein mitä tahansa – Reference,...
Markkinointia ei tehdä vain huomista varten

Markkinointia ei tehdä vain huomista varten

Tällä kerralla Tuplaturinoissa tutkailtiin markkinoinnin skitsofreenista luonnetta. Se siis pyrkii hankkimaan kauppaa heti, mutta samalla rakentamaan tulevaa. Tai ainakin sen pitäisi. – Yrittäjillä tuntuu olevan jatkuvasti akuutti tilanne päällä – Digitaalisuus on...
Miten koeponnistaa yritysideaa

Miten koeponnistaa yritysideaa

Tällä kerralla Tuplaturinoissa kaiveltiin keinoja yritys- tai tuoteidean koeponnistamiseen, arviointiin, testaamiseen. Vaikka totuus paljastuu vasta syvään päätyyn hypätessä, ennakkoonkin kannattaa puntaroida. – Lähtökohtana ehdoton rehellisyys itsellesi – Mielipiteet...
Tuotteistamisen hervottomat hyödyt

Tuotteistamisen hervottomat hyödyt

Tällä kerralla Tuplaturinoissa ihmeteltiin mitä kaikkea hyvää tuotteistaminen tuokaan tuotteistajalle. Jos siis se projekti on jumahtanut alkumetreille tai vaikka keskimetreille, jospa tästä saisit motivaatiota. – Onko mistään muusta puhuttu niin paljon kuin...
Idea vastaan toteutus

Idea vastaan toteutus

Tällä kerralla Tuplaturinoissa taittoivat peistä idea ja toteutus. Kumpi on tärkeämpi ja mitä yrittäjän pitäisi ylipäätään edes tehdä niille omille ihanille ideoilleen. – Keskivertoyrittäjä pursuaa ideoita – Markkinointi-ideat, omatkin, tyrmätään yleensä nopeimmin –...
Jos kehitys pysähtyy, kohta alkaa luisu

Jos kehitys pysähtyy, kohta alkaa luisu

Tällä kerralla Tuplaturinoissa vältellään pysähtyneisyyden aikaa. Yrittäjällä ei ole velvollisuutta pyrkiä kasvattamaan firmaansa, mutta mukavaan tilanteeseen tuudittautuminen on iso riski. – Yrittäjälle tuputetaan kasvuneuvoja joka tuutista – Jokainen valitsee itse...