Ihmisten edessä puhuminen jänskättää jokaista. No, jos ei ihan jokaista, niin ei-jänskättäjiä löytyy vaikkapa nyt viisimiljoonaisesta kansasta ehkä kymmenkunta. Jos siis välttelet esiintymistä, koska jännittää, se on sama kuin välttelisit peseytymistä, koska vesi on...
Tässä sinulle tiukka sääntö: älä koskaan tee vain yhdenlaista sisältöä. Se on silkkaa ajan ja energian, jopa rahan tuhlausta. Markkinointisisällöstä on aina moneksi. Erityisesti puhe on kuin puutavaraa, josta pystyt jalostamaan vaikka mitä: tekstiä, videota, kuvaa ja...
Keväällä 2020 tapahtui elämässämme muutos, jollaista emme koskaan olleet kokeneet. Toki pandemioita ihmiskunta on kohdannut ennenkin, mutta ei silloin yhteiskuntaa ole laitettu kiinni. On siis ymmärrettävää, että myös tuon seuraukset ovat meille yllättäviä. Ainakaan...
Juuri nyt kuuntelen erästä musiikkihistorian tunnetuimmista kitarapätkistä, eli riffeistä. Riippumatta syntymävuodestasi tunnistaisit sen kyllä. Se menee näin: däddä-dädädää-dä-ädä-ädä. Kitaran varressa heiluu tietysti Keith Richards ja kohta Mick Jagger alkaa...
Kun Chet Holmes sai Charlie Mungerilta tehtäväksi nostaa alansa lehtien joukossa sijaa 19 pitävä julkaisu suosta, hänelle annettiin 2200 potentiaalisen mainostajan lista. ”Siitä vaan luukuttamaan.” Koko listan kahlaamisen sijaan Holmes päätti toimia toisin. Hän...
Pelkkä seuraajamäärien, tykkääjämäärien, kävijämäärien tuijottaminen on helppo, mutta valitettavasti totaalisen väärä mittari. Ainakin, jos puhutaan myynnin kasvattamisesta. Seuraajamäärän harkitsematon kasvattaminen johtaa helposti myös ihan oikeasti negatiivisiin...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa vaihdettiin takakamerasta etukameraan. Asiakkaan näkökulmasta puhutaan paljon, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa ja mitä sen huomiotta jättäminen aiheuttaa. – Pallo putoilee täälläkin – Asiakaskulma alkaa liikeideasta – Asiakkaan...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa haettiin tehoja. Paras reitti kohteeseen ei ole välttämättä se lyhin eikä edes nopein. Mikä sitten mahtaakaan olla se tehokkain markkinointikanava tai -taktiikka juuri nyt. – Valaistu vai pimeä tie? – Markkinoinnin valtatiet ovat täynnä...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa mennään pakkasen puolelle. Miksi sinunkin pitäisi pelkän hehkutuksen sijaan noteerata markkinoinnissasi myös negatiivisia puolia. – ”Itsensä kehuminen on niin vaikeaa” – Nyt ei puhuta negatiivisesta markkinoinnista – Yleensä markkinointi...
Tällä kerralla Tuplaturinoissa oiotaan mahdollisia väärinkäsityksiä, joita viime viikon jakson tiimoilta saattoi syntyä. Onko siis markkinointi helppoa, vaiko sittenkin vaikeaa juuri nyt? – Tuplaamon perusviesti pätee vuosikymmenen jälkeenkin – Suomi – Israel...