”Sikakaupallinen hyväksikäyttötarkoitus”

”Sikakaupallinen hyväksikäyttötarkoitus”

Tällä kerralla Tuplaturinoissa mentiin liveksi, eli tehtiin suoraa lähetystä juhannuksen ja kesän kunniaksi. Aihelistalla oli asiaa ja asiattomuutta jokseenkin sopivassa suhteessa. – Kun yksinyrittäjällä on kysyntää enemmän kuin pystyy tekemään – Löysää vähän...
Asiakkaasi on laiska

Asiakkaasi on laiska

Tällä kerralla Tuplaturinoissa puntaroitiin kuolemansyntiä. Moni painaa töitä niska limassa, mutta silti laiskuus on meille luontokappaleille luontainen ominaisuus. Asiakkaalta ei siis saa vaatia liikaa. – Aasiakas on aina oikeassa? – Häh ja tonnin seteli – Aivotyö...
Myy lisää, asiakkaasi haluaa sitä

Myy lisää, asiakkaasi haluaa sitä

Tällä kerralla Tuplaturinoissa kuljettiin myynnin pelottavilla poluilla. Kun asiakkaan ostoikkuna avautuu, usein myyjän myynti-ikkuna sulkeutuu. Kun näin käy, asiakas ja tulos kärsivät. – Myynti on tyrkyttämistä, lisämyynti karmeaa tuputtamista? – Lisämyynti auttaa...
Valitse asiakkaasi ja karkota väärät

Valitse asiakkaasi ja karkota väärät

Tällä kerralla Tuplaturinoissa käännettiin taas yhtä kenttää. Kun puhutaan asiakkaan valinnasta, tarkoitetaan asiakkaan tekemää valintaa. Yrittäjälle tärkeämpää on kuitenkin valita asiakkaansa. – Ei tehdä hommia mulkkujen kanssa – Ensin kenelle, sitten mitä –...
Tunteja myymällä häviät tuotteiden myyjälle

Tunteja myymällä häviät tuotteiden myyjälle

Tällä kerralla Tuplaturinoissa laskeskeltiin palveluiden ja tuotteiden myynnin eroja. Varsinkinkin tuntien myynti on huono vaihtoehto, mutta todellinen tienaamisen potentiaali löytyy tuotteista. – Tuntipalkka-käsiten lienee ensimmäinen asia, jonka opimme työelämästä –...
Kun sisustussuunnittelija tuotteistaa, tapahtuu vain hyviä asioita

Kun sisustussuunnittelija tuotteistaa, tapahtuu vain hyviä asioita

Tällä kerralla Tuplaturinoissa kaiveltiin negatiivisia asioita sisustussuunnittelijan tuotteistamisen tuloksista, vaan eipä niitä löytynyt. Sisustuskorjaamon Paula Valta on aiheesta puhuessaan yhtä hymyä. – Sisustussuunnittelua ja myyntistailausta – Yrittäjäperhe...
Kaupan ratkaisee hinta, tuote, myyjä, jokin muu, mikä?

Kaupan ratkaisee hinta, tuote, myyjä, jokin muu, mikä?

Tällä kerralla Tuplaturinoissa haettiin ratkaisua ostopäätöksen tekoon. Mikä lopulta ajaa asiakkaan siihen tilanteeseen, että hän päättää kaivaa kuvetta tai pyöräyttää nimen paperiin. – Valintamyymälässä kohtaa valintatilanteita – Kaksi identtistä tuotetta on illuusio...
Ensimmäisen kaupan jälkeen kaikki on helpompaa

Ensimmäisen kaupan jälkeen kaikki on helpompaa

Tällä kerralla Tuplaturinoissa tarjoiltiin alkupalaa, eli heitettiin sisään. Kun saat tehtyä ihan pienenkin kaupan, siis saat asiakkaan luottamaan, kaikki on sen jälkeen paljon helpompaa. – Isot kaupat on kivoja, mutta onko ne myös hyviä? – Yhden tavaran perässä...
Tee parempia päätöksiä datan avulla

Tee parempia päätöksiä datan avulla

Tällä kerralla Tuplaturinoissa ihailtiin dataa. Sitä tunkee nykyään ovista ja ikkunoista ja siihen kannattaa tarttua myös pienemmillä resursseilla. Se voi jopa tuottaa tulosta! – Datalla johtaminen on muotia, mutta ei järjetöntä – Et tarvitse miljuunia saadaksesi...
Se ei ole salaisuus

Se ei ole salaisuus

Tällä kerralla Tuplaturinoissa paljasteltiin salaisuuksia. Markkinointipuhe on täynnä salaisuutta, mutta löytyykö puheelle katetta. Ja kannattaako esimerkiksi sinun jahdata sellaista. – Salaisuus on yksi ikuisesti houkuttelevista markkinointikonsepteista –...