Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Loka-marraskuussa Facebook-väki on kohissut ilmiselvästä muutoksesta siinä, kuinka moni tykkääjä näki tietyn FB-sivun päivitykset. Vähitellen asiaan on saatu selvyyttä, ja sen myötä on paljastumassa karmea totuus – markkinoijan täytyy mennä takaisin lompakolle.

Facebook kontrolloi henkilökohtaisella seinälläsi näkyviä julkaisuja Edgerank-algoritmin avulla. Tämä on yksinkertaistettuna koodinpätkä, joka arvioi aikaisemman toimintasi perusteella, mikä olisi sellaista sisältöä, joka sinua oikeasti kiinnostaisi.

Jos et ole reagoinut ystävän, yrityksen tai yhteisön julkaisuihin pitkään aikaan, et näe heidän julkaisujaan seinälläsi lainkaan. Sekin vaikuttaa, mitä mieltä muut ovat olleet jonkin tahon julkaisuista.

Sinulle yksityishenkilönä tämä tarkoittaa – ainakin teoriassa – että Facebook on parempi, koska näet vähemmän tylsiä, tarpeettomia tai suorastaan ärsyttäviä julkaisuja.

Sinulle markkinoijana tämä tarkoittaa sitä, että jatkuvasti pienenevä joukko näkee tylsät, tarpeettomat tai suorastaan ärsyttävät julkaisusi.

Toisaalta jatkuvasti kasvava ryhmä näkee hauskat, kekseliäät, tarpeelliset ja suorastaan nerokkaat julkaisusi.

Suomeksi sanottuna viimeistään nyt sinun täytyy ryhtyä käyttämään aikaasi ja rahaasi myös Facebook-näkyvyyden saamiseksi. Hyvä sisältö kun ei synny sormia napsauttamalla (tai no, joskus syntyy, mutta sen varaan ei parane tuudittautua).

On ironista, että valtaosa suuristakin suomalaisista yrityksistä alkaa vasta nyt saada Facebook-toimiinsa jonkinlaista tolkkua. Vasta nyt, kun tarjoilija on jo keräämässä astioita pois pöydästä.

Ilmainen lounas on ohi, ja on aika ryhtyä kaivamaan kuvetta.

« | »

“(Kesä)työmarkkinoilla menestyy varmasti, kun osaa asiakaspalvelun perusteet.”

Haluaisitko sinä saada töihin osaavampia nuoria? Haluaisitko sinä antaa nuorille työvälineitä olla valmiimpia työelämään jo ensimmäisestä kesätyöpaikasta lähtien? Haluaisitko sinä olla viemässä koko Suomea kohti parempaa myynnin ja asiakaspalvelun maailmaa?

Nyt siihen on täydellinen tilaisuus! Lahjoita omille kesätyöntekijöillesi tai vain paikkakuntasi nuorille asiakaspalvelu- ja myyntikoulutus.