Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Aloittavan yrittäjän mantra huutaa mahdollisimman pieniä kustannuksia. Kun rahaa ei tule sisään, vaisto kannustaa aivan oikein hillitsemään eurojen karkaamista ulos. Väärissä paikoissa säästäminen tekee kuitenkin usein juuri sen ratkaisevan eron kituuttamisen ja huikean menestyksen välillä.

Valitettavasti ylivoimaisesti suurin osa yrityksistä markkinoi heikosti.

Ainakin jos tehdään vertailua siihen, miten he voisivat markkinoida. Jos taas vertaillaan yrityksen kilpailijoihin, ero ei välttämättä olekaan enää suuri – kenties olematon tai jopa plussan puolella.

Kun uusi yritys juoksee tälle pelikentälle, maailma on avoinna. Kunnon satsauksella uusi yrittäjä voi ottaa välittömästi niskalenkin vanhoista toimijoista ja varmistaa menestyksensä kenties vuosiksi eteenpäin.

Jos uunituore peluri aloittaa varovasti ja alan vanhoja toimijoita peesaillen, millainen kohtalo yritystä odottaa?

  • Nihkeä käyntiinlähtö
  • Hidas kasvu
  • Hintakilpailu vanhojen yritysten kanssa, mistä seuraa heikko kate, mistä seuraa huono rahatilanne, mistä seuraa liian vähän investointeja markkinoinnin kehittämiseen, mistä seuraa hidas kasvu, mistä seuraa hintojen alentaminen, mistä seuraa…

Tietenkin uuden yrityksen kassa on kevyempi kuin vuosia tulosta tahkonneen kilpailijan. Markkinointi ei kuitenkaan ole pelkkää rahapeliä. Jos naapuri hassaa rahansa merkityksettömään tuherteluun, ei sen päihittämiseen edes tarvita miljoonia.

Asiakkaille alan todellista tietoa tarjoava pieni yritys päihittää helposti kiiltävälle paperille painettuja tuote-esitteitä isolla rahalla ulos puskevat puljun. Sen informaationkaan jakaminen uskottavasti ei kuitenkaan ole täysin ilmaista.

Vanha sanonta varoittelee köyhää ostamasta muuta kuin parasta, sillä heikko laatu käy lopulta kalliimmaksi.

Liika säästäminen markkinoinnin panoksissa käy aivan taatusti rajusti uuden yrittäjän kukkarolle.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!