Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Harhaluulo 1: Asiakaslehti on tehokas viestinnän väline.

Kukkua. Asiakaslehtiä selataan vain lääkäriä / junaa / oikeuden päätöstä odotellessa, ja silloinkin ajatukset ovat jossain aivan muualla. Testaa vaikka: mene kysymään keneltä tahansa ihmiseltä, mitä hän muistaa juuri pläräämästään asiakaslehdestä. Todennäköisesti hänellä ei ole haisuakaan, mitä hän on minuutti sitten lukenut.

Harhaluulo 2: Asiakaslehti lisää kauppoja ja asiakkaiden uskollisuutta.

Pötyä. Kenelläkään ei ole varmaa tietoa siitä, paljonko asiakaslehti saa aikaan kauppoja. Lukijatutkimuksiin ei voi luottaa, koska asiakkaat kaunistelevat tai arvioivat väärin lehden vaikutusta ostamiseensa.

Harhaluulo 3: Asiakaslehti parantaa yrityksen imagoa.

Katin kontit. Onko muka VR:n imago hyvä, vaikka sillä on Matkaan-lehti? Tai muistatko, kuka on Fennian tai Vattenfallin asiakaslehden päätoimittaja? Muistatko edes lehden nimeä? Ylimääräinen puita kuluttava paperipruju ei tee minkään valtakunnan vaikutusta asiakkaaseen. Sitä paitsi, jos kaikilla puljuilla on asiakaslehti, kukaan ei erotu massasta.

Harhaluulo 4: Asiakaslehti on halpa tapa tavoittaa massat.

Kissan viikset. Vaikka lehti jaettaisiin joka niemeen, notkoon ja saarelmaan, sitä ei todennäköisesti lueta. Moni heittää asiakaslehden siltä seisomalta paperinkeräykseen, koska yksipuolinen tieto ei kiinnosta, lehti on laaduton tai lukemiseen ei ole aikaa. Jos asiakaslehden kustannukset jaettaisiin oikeiden eikä näennäisten kontaktien määrällä, tulos voisi olla hätkähdyttävän surkea.

Bonuksena kehitysehdotus:

Pidä mieluummin yllä laadukasta verkkosivustoa, jossa on monipuolisia artikkeleita toimialaltasi, usein päivittyvä blogi, kunnolliset haku- ja keskustelutoiminnot sekä yrityksesi vanhojen tuotteiden kauppapaikka. Säästät luontoa ja asiakkaasi aikaa. Lisäksi tiedon helppo löytyminen koukuttaa asiakasta ja saa myös hakukoneet suosimaan sinua.

Karthago on hävitettävä, ja asiakaslehdet myös.

« | »

Nuoret pelastavat Suomen! Annetaan heille työkalut sitä varten!

Haluaisitko sinä saada töihin osaavampia nuoria? Haluaisitko sinä antaa nuorille työvälineitä olla valmiimpia työelämään jo ensimmäisestä kesätyöpaikasta lähtien? Haluaisitko sinä olla viemässä koko Suomea kohti parempaa myynnin ja asiakaspalvelun maailmaa?

Nyt siihen on täydellinen tilaisuus! Lahjoita omille kesätyöntekijöillesi tai vain paikkakuntasi nuorille asiakaspalvelu- ja myyntikoulutus.

Koulutuksen sisältö:

  • Perusta kuntoon - mitä perustaitoja on osattava:
    Kesätyötä hakiessa
    Työntekijän vastuut
  • Työnantajien odotukset ja toiveet
  • Mitä asiakaspalvelu on
  • Mitä myynti on
  • Myynnin neljä askelta
  • Asiakaspalvelun PASI™-malli
  • Kieli käytössä - miten puhutellaan asiakkaita
  • Pukeutuminen ja ulkoasu