Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!
0 kohdetta

Tällä kerralla TuplaTurinoissa pohdittiin sitä, mitä eroa on myydä nopean vs. hitaan myyntisyklin tuotetta. Kumpaan ryhmään tuotteesi/palvelusi kuuluu?

  • Tuotteet ovat erilaisia ja siksi myös niiden myyntisykli on erilainen
  • Lyhyt myyntisykli on tuotteilla,  jotka ovat edullisia / yksinkertaisia tai jotka ostetaan usein tai joissa on lyhyt sopimusjakso tai sitä ei ole ollenkaan tai potentiaalisia asiakkaita on paljon esim. päivittäistavarat, viihde-elektroniikka, parturi-kampaamopalvelut yms.
  • Pitkä myyntisykli on tuotteilla, jotka ovat hintavia / monimutkaisia tai niitä ostetaan harvoin tai niissä on pitkä sopimusjakso tai potentiaalisia asiakkaita on vähän esim. asiantuntijapalvelut, investointituotteet, talopaketit yms.
  • Samalla yrityksellä voi olla sekä lyhyen että pitkän syklin tuotteita tai palveluita
  • Eri myyntisyklin tuotteet/palvelut vaativat erilaista markkinointia
  • On siis tärkeää tunnistaa myyntisyklin pituus, sillä pitkän syklin tuote ei mene kaupaksi lyhyen syklin markkinoinnilla

Kuuntele:

Haluatko seurata TuplaTurinoiden äänitystä livenä? Seuraa Pasia Twitterissä, niin saat tiedon seuraavasta suorasta Periscope-lähetyksestä.

Kenet haluaisit TuplaTurinoiden vieraaksi? Toivo Twitterissä #tuplaturinavieras tai kommentoi alle!

 

Tuplaturinat YouTubessa:

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!