Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Tällä kerralla TuplaTurinoissa pohdittiin sitä, mitä eroa on myydä nopean vs. hitaan myyntisyklin tuotetta. Kumpaan ryhmään tuotteesi/palvelusi kuuluu?

  • Tuotteet ovat erilaisia ja siksi myös niiden myyntisykli on erilainen
  • Lyhyt myyntisykli on tuotteilla,  jotka ovat edullisia / yksinkertaisia tai jotka ostetaan usein tai joissa on lyhyt sopimusjakso tai sitä ei ole ollenkaan tai potentiaalisia asiakkaita on paljon esim. päivittäistavarat, viihde-elektroniikka, parturi-kampaamopalvelut yms.
  • Pitkä myyntisykli on tuotteilla, jotka ovat hintavia / monimutkaisia tai niitä ostetaan harvoin tai niissä on pitkä sopimusjakso tai potentiaalisia asiakkaita on vähän esim. asiantuntijapalvelut, investointituotteet, talopaketit yms.
  • Samalla yrityksellä voi olla sekä lyhyen että pitkän syklin tuotteita tai palveluita
  • Eri myyntisyklin tuotteet/palvelut vaativat erilaista markkinointia
  • On siis tärkeää tunnistaa myyntisyklin pituus, sillä pitkän syklin tuote ei mene kaupaksi lyhyen syklin markkinoinnilla

Kuuntele:

Haluatko seurata TuplaTurinoiden äänitystä livenä? Seuraa Pasia Twitterissä, niin saat tiedon seuraavasta suorasta Periscope-lähetyksestä.

Kenet haluaisit TuplaTurinoiden vieraaksi? Toivo Twitterissä #tuplaturinavieras tai kommentoi alle!

 

Tuplaturinat YouTubessa:

Lisää asiaa

« | »
tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!