Tällä kerralla TuplaTurinoissa pohdittiin näkökulmaeroja B2B- ja B2C-markkinoinnissa. Milloin metamorfoosi ihmisestä yrittäjäksi tapahtuu ja miten ajattelutapa sekä ostopäätöksen muodostuminen silloin muuttuu?
- Niissä harvoissa yrityksissä, jotka rajaavat asiakaskuntaansa, asiakkaiksi rajataan usein joko yritykset tai kuluttajat
- Onko ostopäätöksessä eroa yrityksessä vs. henkilökohtaisessa elämässä?
- Rationaalinen päätöksenteko vaatii myös tunnepohjaa
- B2C, B2B vai kuitenkin H2H?
- Räväkkyys toimii samalla tavalla bisneksessä kuin bisneksessä
Kuuntele alta.
Mitä asioita haluaisit TuplaTurinoissa käsiteltävän? Kommentoi alle tai pistä twiittiä #TuplaTurinat ja @Tuplaamo
Tuplaturinat YouTubessa:
On se melkoinen harmi, että yrityksistä tyypillisesti yritetään tehdä asiantuntevia, faktoihin ja muihin kylmiin asioihin panostavia, persoonattomia bunkkereita. Kuvitellaan, että asiakas haluaa pelkästään tuotteista ja palveluista tietoa. Tokihan asiakas juuri niitä haluaakin, mutta jos ne tiedot olisi höystettynä sillä tiedolla, että millainen se itse yritys on, niin tilannehan olisi täysin toinen. Onko se sitten tätä suomalaisten ujoutta ja vaatimattomuutta. Olihan se itsellänikin aluksi pieni kynnys laittaa se oma pärstä sinne nettisivuille, mutta onneksi laitoin. Kiitos teille “pojat” että autatte meitä pienyrittäjiä innostumaan markkinoinnista ja rohkaisette rikkomaan rajoja. Mukavuusalueen ulkopuolella voi joskus olla mukavaakin. Tekee hyvää välillä käydä sielläkin.
Pojat kiittää ja kumartaa.
Sen oman mukavuusalueen reuna voi monesti olla ihan liian turvallisesti lähellä ja
lopulta sen yli astuminen ei ole oikeasti just yhtään mitään.
Usein sen turvallisimman vaihtoehdon kautta meno juuri aiheuttaa noita persoonattomia bunkkereita.