Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Kun remonttifirman yrittäjä päätti tarttua pari viikkoa yöpöydällä lojuneeseen Tuloksentuplauskirjaan, seurasi siitä minimaalisen vaivan jälkeen 2500 euron edestä kauppaa. Näin se kävi.

Jarno Hämäläinen on Vireturva Oy:n toimitusjohtaja. Yritys tekee remontteja, korjauksia, maalaustöitä sekä esteettömyyskartoituksia. Firmalla on kova halu kasvaa ja uudistaa samalla alaa mm. täysin avoimella hinnoittelumallilla, jossa asiakas voi saada remontin jälkeen jopa rahaa takaisin. Tuloksentuplauskirja siis kiinnosti Hämäläistä.

Saatuaan opuksen käsiinsä Hämäläinen selaili sitä hetken ja laittoi sen sitten odottamaan yöpöydälleen. Pari viikkoa myöhemmin hän päätti tutkia kirjaa tarkemmin ja löysikin sieltä remonttireiskalle tarkoitetun markkinointi-idean. Mies päätti kopioida taktiikan lähes sanasta sanaan.

Konsepti on yksinkertainen. Vireturva oli tekemässä huoneistoremonttia kerrostalossa. Hämäläinen teki ja tulosti omalla tulostimellaan pienen lehtisen, jossa hän tarjosi apua pieniin remonttihommiin, joita työmiehet voisivat tehdä ”maalin ja kitin kuivuessa”.

Hän kopioi lehtisen tekstin kirjasta lähes sanasta sanaan. Sen verran hän alkuperäistä retusoi, että lisäsi siihen esimerkkejä mahdollisista korjauskohteista. Ne olivat sellaisia, joita hän oli huomannut alkuperäisessä remonttikohteessa ja jotka luultavasti olisivat huonossa kunnossa muissakin asunnoissa.

Hämäläinen tulosti lehtisiä kaikkiaan 30 kappaletta, mutta ehti kiireiden takia jakaa niitä vain 15 siihen rappuun, jossa yritys teki remonttia. Jakamiseen men aikaa noin neljä minuuttia, kaksi minuuttia ylös ja toiset kaksi alas.

Seuraavana päivänä mies sai kaksi yhteydenottoa, joista toinen johti 2500 euron kauppaan. Ja työt todella tehtiin jo aikaisemmin aloitetun remontin töiden lomassa. Toisenkin yhteydenoton tiimoilta keskustelut ovat käynnissä ja todennäköisesti luvassa on lisää töitä.

Kerrataanpa:
Lehtisen teko ja tulostus, kaksi minuuttia rappusia ylös ja toiset kaksi minuuttia alas, 15 lehtistä jakoon ja tuloksena vähintään 2500 € liikevaihtoa. Todennäköisesti lopulta 4000 €. Ei kovin huono hyötysuhde tai ROI, kuten ammattikielellä sanotaan.

Joko sinä olet kokeillut Tuloksentuplauskirjan niksejä? Onnistuiko vai menikö puihin? Kerro meille joko kommenteissa tuossa alla tai sähköpostitse.

Lisää asiaa

« | »
tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!