Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Tuotekehitys, uusi markkinointikampanja, sosiaalinen media, asiakasehdokkaille viestiminen, tarjousten teko, asiakaspalvelu, laskutus ja kirjanpito, sähköpostit, alan uutiset ja blogit, kirjat. Joko hengästyttää?

Kauniisti sanottuna yrittäjän päivä on täynnä, ja yleensä todelliset aikaansaannokset liittyvät päivän polttaviin asioihin. Niihin, joita putkahtelee sähköpostin, puhelimen ja live-kohtaamisten kautta. Vietät päiväsi reagoiden, ja kaikki kehitystyö jää tekemättä.

Miten saat viimeinkin sen uuden markkinointikampanjan tehtyä? Kuinka pääset vihdoin pullauttamaan sen uuden palvelukonseptin markkinoille? Kuinka saat tehtyä uutta aikaa jokaiseen päivääsi? Kiinteistömarkkinoihin erikoistunut markkinointivelho Dean Jackson kertoo sen sinulle.

Jacksonin tuotteliaisuuden taustalla on selkeä filosofia, jonka kulmakivenä ovat 50 minuutin mittaiset tiiviit sessiot. Niiden toimiminen edellyttää kuitenkin neljän häiriöntuottajan eliminointia.

1. Sähköposti
2. Puhelin
3. Ihmiset
4. Vapaat ajatukset

Kun nämä reaktioita aiheuttavat tekijät on poistettu yhtälöstä, pääset keskittymään totaalisesti siihen, mihin sinun pitääkin keskittyä. Oikean, tuottavan työn tekemiseen.

Jackson kehottaa varaamaan aikaa toiminnolle nimeltä GOLF, mutta nyt ei puhuta skotlantilaisesta mailapelistä. Lyhenne muodostuu seuraavasti:

Goal
Optimal environment
Limited distractions
Fixed timeframe

Kun siis päätät, mitä haluat tehdä, luot ihanteelliset olot sen tekemiselle, poistat häiriötekijät ja määrittelet itsellesi aikataulun, saat aikaan enemmän kuin koskaan uskalsit edes kuvitella.

Jacksonin demo siitä, miksi multitaskaus eli monen asian tekeminen ei yksinkertaisesti onnistu, on erittäin paljastava. Voit kokeilla sitä helposti kaverin kanssa. Ottakaa molemmat yksi paperiarkki ja tehkää siihen kolme saraketta.

Ensimmäiseen kirjaatte allekkain parilliset luvut kakkosesta 24:ään. Keskimmäiseen sarakkeeseen rustaatte kuukausien nimet ja kolmanteen parittomat luvut ykkösestä 23:een. Valitkaa sitten, kumpi teistä on keskittyjä ja kumpi multitaskaaja.

Keskittyjä täyttää yhden sarakkeen kerrallaan ylhäältä alas, ja multitaskaaja kirjaa asiat vaakatasossa, eli 2, tammikuu, 1. Ryhtykää tehtävään yhtä aikaa ja katsokaa, kumpi saa taulukkonsa aikaisemmin täyteen.

Vieläkin valaisevampi on esitys siitä, miksi yhteen asiaan keskittyminen on erityisen hyödyllistä bisneksessä. Oletetaan, että sinulla on kolme projektia, A, B ja C ja niistä jokainen tuottaa valmistuttuaan sinulle kassavirtaa. Jos käytettävissäsi on yhdeksän aikayksikköä ja ryhdyt tekemään projekteja samanaikaisesti, edistyy työsi tähän tapaan:

A B C A B C A B C

Kun taas keskityt yhteen asiaan kerrallaan, etenevät projektit näin:

A A A B B B C C C

Jälkimmäisessä vaihtoehdossa A-projekti on siis tuottanut rahaa jo kauan ennen kuin se valmistuisi ensimmäisessä mallissa. Sitä paitsi todellisuus ”moniajossa” on yleensä jotakuinkin tämä:

A B C A B C D A B C D A B C D E

Jos siis haluat, että liiketoimintasi kehittyy, etenee ja tuottaa tehokkaammin ja kenties jättää sinulle myös hieman vapaa-aikaa…

Poista häiriötekijät, päätä mitä teet, varaa tietty aika työllesi ja tee vain yhtä asiaa kerrallaan.

Ihan helppoa!

Katso Deanin koko esitys tästä:

The 50-Minute Focus Finder from Dean Jackson on Vimeo.

« | »

Nuoret pelastavat Suomen! Annetaan heille työkalut sitä varten!

Haluaisitko sinä saada töihin osaavampia nuoria? Haluaisitko sinä antaa nuorille työvälineitä olla valmiimpia työelämään jo ensimmäisestä kesätyöpaikasta lähtien? Haluaisitko sinä olla viemässä koko Suomea kohti parempaa myynnin ja asiakaspalvelun maailmaa?

Nyt siihen on täydellinen tilaisuus! Lahjoita omille kesätyöntekijöillesi tai vain paikkakuntasi nuorille asiakaspalvelu- ja myyntikoulutus.

Koulutuksen sisältö:

  • Perusta kuntoon - mitä perustaitoja on osattava:
    Kesätyötä hakiessa
    Työntekijän vastuut
  • Työnantajien odotukset ja toiveet
  • Mitä asiakaspalvelu on
  • Mitä myynti on
  • Myynnin neljä askelta
  • Asiakaspalvelun PASI™-malli
  • Kieli käytössä - miten puhutellaan asiakkaita
  • Pukeutuminen ja ulkoasu

Yrittäjä, näin voisimme auttaa sinua juuri nyt