Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Kun Julius Caesar sai viestin Galliasta taistelujen etenemisestä, hän luultavasti veisasi viis siitä, millaisessa käärössä viesti hänelle kulki. Älä sinäkään keskity siihen liikaa.

Pekan Zufeen yrittäjä Pekka päättää pistää haisemaan ja ostaa lehdestä mainostilaa. Pekka soittaa mainostoimistoon ja pyytää heitä suunnittelemaan kivannäköisen ilmoituksen.

Mainostoimisto tekee työtä käskettyä, mutta Pekka ei ole tyytyväinen.

”Onko tuossa nimietiketissä pakko olla noin iso varjo? Voisiko tuo Pekan Zufee olla hieman tummemmalla oranssilla?” Mainostoimiston väki perustelee kantansa, ja Pekka jää miettimään.

Mainosta tuijotellessaan Pekka hätkähtää koputukseen. Yksi Pekan työntekijöistä, Riitta, on kuullut mainosasiasta ja on suunnitellut oman ilmoituksensa. Hän on tehnyt sen ajatellen etenkin kahvilan kanta-asiakkaita.

Riitta esittelee kömpelöltä näyttävän tekeleensä Pekalle. Nyt tulikin tenkkapoo. Kumpi mainos lehteen laitettaisiin? Kumpi sinut saisi suuntaamaan perjantaina Pekan Zufeehen zufeelle?

Mainostoimiston näkemys:

Kauneinkin kuva kaikkein tyylikkäimmässäkin mainoksessa on täysin, siis kertakaikkisen yhdentekevä, jos viesti ei ole kunnossa.

Tosin, vielä yksi asia menee tärkeydessä viestinkin edelle. Siitä myöhemmin.

« | »

“(Kesä)työmarkkinoilla menestyy varmasti, kun osaa asiakaspalvelun perusteet.”

Haluaisitko sinä saada töihin osaavampia nuoria? Haluaisitko sinä antaa nuorille työvälineitä olla valmiimpia työelämään jo ensimmäisestä kesätyöpaikasta lähtien? Haluaisitko sinä olla viemässä koko Suomea kohti parempaa myynnin ja asiakaspalvelun maailmaa?

Nyt siihen on täydellinen tilaisuus! Lahjoita omille kesätyöntekijöillesi tai vain paikkakuntasi nuorille asiakaspalvelu- ja myyntikoulutus.