Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Onko menestyvän myyjän käytävä myyntikoulutuksissa? Pitääkö heikomman neljänneksen myyjän oppia uutta? Voiko myyntiryhmän heikoin lenkki nostaa itsensä kouluttautumalla kärkikymmenikköön? Voiko siivoojasta tulla talon paras myyjä?

Kyynisimmät myynnin johtajat sanovat että huippumyyjä tekee loputtomasti kauppaa ja tehokkaasti, jos sille lyö vain silmät ja suut täyteen tavoitteita ja avaimet käteen. Ei siinä mitään myyntikoulutuksia tarvita.

Toiset taas saavat aikaan isoja muutoksia, huipputuloksia ja työhönsä sitoutuneita työntekijöitä kouluttamalla ja kehitämällä.

Kumpi on oikeassa? Ei kumpikaan ja kumpikin tavallaan.

Kyllä, jotkut huippumyyjät saattavat ratsastaa auringon laskuun autonkumit huutaen tuoden aina kaupat kotiin. Mutta entä kun tiimissä kaikki eivät voi olla huippumyyjiä. Entä ne kaksi kolmasosaa, jotka pääsevät tavoitteisiinsa niukin naukin tai jäävät niiden alle?

Onko myyntitiimi paremmassa terässä istuttuaan viikkotolkulla koulutuksissa opiskellen kaikkea maan ja taivaan väliltä?

Koulutusta tarvitsevat kaikki. Huiput, tasaiset tallaajat ja ne heikoiten suorittajat. Jokainen omaa tasoaan ja kehtittymispolkua vastaavia sekä nimenomaan koulutuksia, joissa on tavoitteet ja päämäärä.

Aulabaarissa istumalla ilman jälkiseurantaa saadaan aikaan vaan piikki, jos sitäkään. Motivaatio nousee ja laskee ennekuin se ehtii myyntimiehen autoon edes istua.

Kunnon tavoitteilla ja jälkiseurannalla huippumyyjästä tulee vieläkin parempi, keskilinjan tallaajista vahvempia suorittajia ja ne hännänhuiput joko siirtyvät keskikastiin tai tippuvat lopullisesti pois.

Niin ja se siivooja. Jos talon koko henkilökunta tietää mitä ja miten myydään, voi siitä siivoojastakin tulla talon paras markkinointiväylä. Käytännön todisteita tästäkin on.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!