Eilen mieleeni muistui Ylen Kuningaskuluttaja-ohjelman jutunpätkä eräästä kotimaisesta huonekaluketjusta. Kaivelin jutun esiin ohjelman nettisivuilta ja lukaisin läpi. Sisältö oli juuri se, mitä muistelinkin, mutta kommenttiosiosta löytyi melkoinen yllätys.
Jos kuluttajakauppaa harjoittava yritys saa valtakunnallisen televisiokanavan suositussa televisio-ohjelmassa lokaa niskaansa, puhutaan valtavasta pahasta kellosta. Yrityksen edustaja kyllä sai sanoa oman sanansa, mutta se ei juuri vakuuttanut.
Ottamatta kantaa siihen, pitävätkö jutussa esitetyt väitteet paikkaansa tai onko kyse tarkoitushakuisesta mustamaalauksesta, jutun kommentointi on mielenkiintoista.
Kahdeksasta kommentoijasta kuusi ilmoittaa olevansa parjatun yrityksen työntekijöitä.
Onko kyse yrityksen johdon masinoimasta kampanjasta vai tyytyväisten työntekijöiden omaehtoisesta vastarinnasta heidän mielestään epäreilua uutisointia kohtaan?
« Viisi asiaa, jotka myyjä voi oppia motoristilta | Paskaduuni ja likaisia jauhoja »