Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Pitkästä aikaa saamme Suomessakin nauttia kunnon talvesta, lunta riittää ja pakkanen paukkuu. Laskettelukeskukset tekevät vuosituhannen tulosta, ja välinemyyjätkin myyvät varastojensa nurkkia tyhjiksi. Kauppa siis käy niin sanotusti kuumana.

Omat lapseni ovat siinä iässä, että kausikortti on pakko-ostos, jotta laskettelunälkä saadaan purettua. Hyvä niin, tänä pleikkareiden ja nintendojen aikana voi olla onnellinen, että lapsi liikkuu.

Aloin jo hyvissä ajoin tutkia kausikorttien hintoja lähirinteissämme. Sappee kun sattuu sijaitsemaan ihan kulmilla, siitä tuli luonnollisesti ykköskohteemme. Mietin tietysti yrittäjänä mahdollisuutta ostaa yrityskorttia, jotta Tuplaamon väki tai yhteistyökumppanimme voisivat myös vierailla mäessä.

Yllätys oli kova lukiessani hintoja. Kausikortti aikuiselle 460 € ja yrityskortti 860 €! Meinasin lentää pyrstölleni.

Laskin tietysti, että mikä erotus lipuilla on, jos yrityskortissa otetaan huomioon alv-etu. Hintaeroa korteille jäi edelleen aika hurjasti. Tokihan voisin ostaa firman piikkiin myös henkilökohtaisen kortin.

Lippuluukulla vielä kysyin, että mihin perustuu yrityskorttien kova hinta. Myyjä perusteli sillä, että yrityskortteja käytetään enemmän.

Okei, eikös kausikortti ole sitä varten, että sitä käytetään paljon? Miksi yrittäjää pitää rokottaa?

Minusta rinneyrittäjillä on jäänyt huomioimatta muutama seikka. Mitä sitten vaikka yrityskorttia käytettäisiin 24/7. Se saattaa tuoda mukanaan varustevuokrauksen ja vähintäänkin kahvilapalveluiden käyttöä.

Entäpä sitten, kun joku saa käytettäväkseen yhden yrityskortin? Silloinhan perheen muille jäsenille on ostettava liput, vuokrattava varusteita ja kahvillakin on käytävä.

Nyt jostain syystä lasketaan vain kortin käyttöä; unohdetaan kerrannaisvaikutukset.

Muistelen lapsuuttani, kun varuskunta oli ostanut kausikortit niin Juupavaaraan kuin Himoksellekin. Meitä lähti aina iso porukka, autollinen tai kaksi, laskettelemaan. Yksi tai kaksi sai firmakortin, ja loput ostivat lippunsa.

Poikkeuksetta siis ne kaksi kausikorttia toivat mukanaan 4-6 päivälipun ostanutta ja välineitä tarvitsevia mukanaan. Kuumalla kaakaolla oli myös pakko poiketa joka kerta.

Minulle ei auennut rinteiden hinnoittelu; aion ottaa siitä vielä selvää.

Siihen asti mutkamäkeen lomps.

« | »

“(Kesä)työmarkkinoilla menestyy varmasti, kun osaa asiakaspalvelun perusteet.”

Haluaisitko sinä saada töihin osaavampia nuoria? Haluaisitko sinä antaa nuorille työvälineitä olla valmiimpia työelämään jo ensimmäisestä kesätyöpaikasta lähtien? Haluaisitko sinä olla viemässä koko Suomea kohti parempaa myynnin ja asiakaspalvelun maailmaa?

Nyt siihen on täydellinen tilaisuus! Lahjoita omille kesätyöntekijöillesi tai vain paikkakuntasi nuorille asiakaspalvelu- ja myyntikoulutus.