Roskaposti on meille kaikille tuttua, mutta kotimainen sellainen on ollut harvinaisempaa. Nyt tunnetut suomalaiset yritykset ja muut tahot spämmäävät – toivottavasti tietämättään.
« Jos olisin laulaja-lauluntekijä, tekisin näin | Kuka kaipaa kotikylän putiikkeja? »Yksinyrittäjäkin voi tehdä mukavan tilin inhimillisellä työmäärällä!
Yrittäjänä sinun pitäisi joko
- Tienata paremmin kuin työntekijänä.
- Tehdä vähemmän töitä samalla tulotasolla.
- Saada päättää vapaasti milloin, missä ja kuinka paljon teet töitä ja silti tulla toimeen mukavasti.
Jos yksikään noista kohdista ei toteudu, yrittäjyyden riskien ottaminen on järjetöntä. Kun hoidat asiat oikein, voit saavuttaa tilanteen, jossa tienaat paremmin, teet vähemmän töitä ja nautit yrittäjän vapaudesta. Tämän koulutuksen ainoa tavoite on viedä sinut sinne.
Jukka,
Pakko kommentoida paria asiaa:
1) kumppanuusmarkkinointia, jollaista mm. Euroads operoi, käyttää erittäin suuri määrä yritykisä maailmassa – eikä siinä sinällään ole mitään arveluttavaa, kuten itsekin taisit sanoa. Suomessakin hyvin monet tunnetut yritykset käyttäväst sitä markkinointiinsa – ja ilmeisen menestyksekkäästi.
2) Tässä tapauksessa on selvästikin kyse siitä, että eräs (ilmeisimmin “piireissä tunnettu”) Euroadsin “affiliate”/”julkaisija” , jolla ei ymmärtääkseni ole suoraa yhteyttä Euroads-yritykseen, toimii lain ja hyvän tavan rajamailla.
Euroadsin olisi syytä valvoa, miten sen “affiliatet”/”julkaisjat” toimivat. Ehkä asiasta kannattaisi kertoa sekä EA:lle että noille mainostajille, joiden nimissä postia tulee.
Disclaimer: Itsekin harjoitan jonkin verran pienimuotoista affiliate-markkinointia julkaisijan ominaisuudessa omilla/yritykseni verkkosivustoilla. Koetan itse noudattaa parhaani mukaan lakia ja hyvää markkinointitapaa.
Kiitos kommentista, Pekka.
Olet täsmälleen oikeassa siinä, että kun kaikki osapuolet toimivat asiallisesti, tällainen markkinointimuoto on erittäin toimiva. Ongelma on vain siinä, että kun toimijoita on ketjussa liikaa, valvonta käy vaikeaksi, ehkä jopa mahdottomaksi.
Internet on täynnä ohjeita siitä, miten aloittelija pystyy “huijaamaan” itsensä mukaan kumppanuusmarkkinointiverkostoihin ja nämä ohjeet myös toimivat. Tekijöitä on niin paljon, että mustat lampaat pystyvät välttämään tutkan.
Suomessa tilanne ei toki ole vielä ollenkaan näin hankala, mutta oireita pahemmasta on näkyvissä.
Moikka,
Ensinnäkin lista on mun ja sille on luvat olemassa – eli joko ko. käyttäjä tai joku hänen kaverinsa on sille ilmoittautunut (tätähän me ei voida varmistaa, suomessa kun ei lain mukaan tarvitse tehdä double-opt iniä).
IP-osoitteet ja laskeutumissivut voidaan todentaa.
Lisäksi listalta pääsee pois, eli lain mukaiset unsubscribe-linkit toimivat ja vastatessa listalta poistetaan.
Tässä ei ole mitään väärää jos kysyy “isoilta pojilta” eli Fonectalta, poikkeuksena vielä se että heidän listalta ei edes pääse pois.
Laitoin myös omalla nimellä palautetta ko. artikkelin kirjoitajalle, jossa voidaan jatkaa keskustelua 🙂
Useimmat yritykset eivät valvo kovinkaan tarkkaan miten heitä mainostetaan tai jopa kehoittavat siihen.
T: “Tunnettu julkaisija”
Mitä tarkoitat huijaamisella? Kyllähän noihin verkostoihin voi ymmärtääkseni liittyä ainakin Suomessa käytännössä kuka tahansa ilman sen kummempaa huijaamista.
Jenkkiverkostoihin affiliateksi pääseminen vaatii toki usein hieman enemmän.
Pekka, Suomessa kuviot ovat pienemmät ja verkostoihin ei ainakaan vielä liene varsinaista tunkua, mutta kansainvälisesti tilanne on hieman toinen. Säilyttääkseen mainostajien luottamuksen verkostojen on pakko ainakin yrittää pitää rimaa korkeammalla.
Joo, tuntuu että arvon markkinointistrategilla on hieman nappulat hukassa – Nimittäin ensinnäkin käsittääkseni mikään laki ei kiellä että valintaruutu ei saa olla aktiivinen, se ei myöskään kiellä kumppanuusmainontaa (se ei ole rikollista) ja se ei myöskään muuta sitä tosiasiaa että suomessa markkinointiviestinnän lähettäminen olisi rikos (tätä isot yritykset kuten Fonecta käyttävät sumeilematta hyväksi), joten on sinänsä aika mielenkiintoista että tämä kohdistetaan tälläiseen pieneen tekijään.
PS. Olet muuten väärässä myös siitä että noiden postien lähettäminen olisi järjetöntä – jos se olisi järjetöntä niin en mä ainakaan sitä tekis.
Niin ja laki / hyvä markkinointitapa on eriasia.
Hiukan laimee yritys tehdä isoa numeroa asiasta. Moni fakta oli oikein mutta en ymmärrä miksi EuroAdsia ja Etupostia osoitetaan sormella.
Parempi olisi jos valistaisit käyttäjiä katsomaan mihin nimensä laittaa. Jos saa postia siten ettei tiedä mistä sitä tulee kannattaa kysyä asiaa, rekisterin pitäjän tulee tietää mistä tiedot on saatu. Yleensä se totuus piilee siinä että oma sähköpostiosoite on tullut annettua jossain yhteydessä jollekkin taholle.
Siinä vaiheessa kun kävijä antaa sähköpostiosoitteensa ja luvan markkinointiin niin markkinointia tulee kunnes sen laittaa pois päältä. Luulisi että kaikki ihmiset tietävät että yhteystietoja antaessa jossain aina kysytään markkinointilupaa.
Affiliate markkinointi on tällä hetkellä yksi parhaista tavoista markkinoida netissä, se vaan vaatii sen että perehtyy hiukan alaan (ihan niinku muihin markkinointikanaviin) tai palkkaa konsultin tekemään asian sinun puolesta esim tulospohjaisesti.
Mielenkiintoisia väitteitä. Usein verkostoissa mainostajat voivat päättää saako julkaisijat tehdä heidän kampanjaan sähköpostimarkkinointia ja saavat jopa esikatsella viestin ennen lähetystä. Suomessa on hyvin vähän affiliate-julkaisijoita, jotka oikeasti pystyvät tekemään myyntiä ja paljon. Sähköpostimainonta voi kuullostaa hieman vanhanaikaiselta, mutta se on hyvin tehokasta. Yhden sähköpostilähetyksen kautta tulleet myynnit ja kävijämäärät eivät voi jäädä mainostajalta huomaamatta. Eivätkä julkaisijat lähetä sellaisia kampanjoita, joista he eivät ole varmoja, että saavat myyntiä, sillä massapostitusohjelmat ovat arvokkaita ts. jokaisesta lähetyksestä tulee myös kuluja julkaisijalle.
“Tunnettu julkaisija” Mukava, että kommentoimaan tuotostani. Toivoisin toki, että voisit kommentoida omalla nimelläsi. Se alleviivaisi sitä, että toimit mielestäsi asiallisesti.
Kuten videon katsoneena varmasti huomasit, en tuomitse kumppanuusmarkkinontia sinänsä. Vain sen, miten Etuposti sitä tekee. Ja ennen kaikkea viestini kohdistuu mainostajiin. Siihen, että heidän kannattaa olla tarkkana.
Voi olla, että Fonecta toimii vielä törkeämmin, mutta toimintatapojaan tuntematta en voi asiaa sen enempää kommentoida. Se, että joku toimii kyseenalaisesti ei kuitenkaan oikeuta muita toimimaan kyseenalaisesti.
Mitä tulee tuohon valintaruudun valmiiksi ruksimiseen: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/suoramarkkinointi/sahkoinen/
Ja jos olet todella vilpittömästi liikkeellä, voit varmasti sijoittaa ruudun ja tekstin heti lomakkeen alle?
Axel, en yritä tehdä isoa numeroa asiasta. Kunhan varoittelen mainostajia.
Se, miksi Etuposti ja Euroads ovat tässä esimerkkeinä on puhdasta sattumaa. Etuposti lähettää minulle jostakin syystä postia ja Euroads sattui olemaan verkosto, jonka kautta reitti World Visionin sivuille kulki. En ota lainkaan kantaa siihen, miten nämä toimijat vertautuvat muihin alan pelureihin.
Annika, olet oikeassa, sähköposti on toimiva markkinointiväline. Eikä tässä tapauksessa viestien sisällössä olekaan mitään vikaa. Mitä nyt ehkä ovat vähän mielikuvituksettomia. Sen sijaan lähettäjän toimintatavassa on paljonkin huomauttamista.
Moikka,
Voin toki kommentoida omalla nimellänikin, eipä mun nimen selvittäminen vaadi kummoisia salapoliisitaitoja. Whois-tietoja ei ole piilotettu ja tiedot löytyy oikeista paikoista.
Syy miksi täppä on laitettu on konversio. Mielestäni on ihan sama onko se ruksittu vai eikö – jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi katsoa mihin laittaa nimensä ja vaikka ei katsoisikaan listalta pääsee aina pois (kuten jo totesin).
Tiedän oikeasti _TODELLA_ härskejä juttuja netissä (jotka ovat suomen lain mukaisia) ja joissa tilaaja sitoutuu tilaamaan vaikka mitä, mun mielestä toi Etuposti ei täytä edes kovin kummoista äläkän nostokynnystä. 🙂
Toki voisin laittaa tohon hyväksyn sopimuksen ja piilottaa täpät sinne alle, kuten monet tekevät – tämä on kuitenkin mielestäni liittyjälle selkeämpää.
Mainostajat kyllä tietävät yleensä varsin selkeästi mihin lähtevät ja periaatteessa jopa kehottavat julkaisijaa tekemään myyntiä.
Se on tekopyhää etteikö merkittävät myyntimäärät ratkaisisi asioita, kun euroja alkaa tulee isoja pinoja niin moni hyväksyy tavan.
Ihan samalla tavalla verkostoihin pääsee ulkomailla kun suomessakin, ei tähän liity mitään salaliittoteorioita, jopa Sinäkin voit aloittaa vaikka heti kenen vaan verkon mainostajana ja yrittää tehdä myyntiä. Voin tosin sen kertoa että yrittäjiä on aina 1000 yhtä menestynyttä kohtaan.
Kumppanuusmainonnassa kuten monessa muussakin asiassa loppupeleissä tulos ratkaisee, väitän olevani melko hyvä tekemään tuloksia – yksi suomen parhaimmista 🙂
Mulle sähköposti on vaan yksi tapa, mutta tehokas sellainen 🙂
Niin ja piti kysyä että varoittelet siis mainostajaa saamasta kovaa tuloa pienellä panostuksella?
Minulla ei ole mitään tekemistä EuroAdsin liiketoiminnan muuta kun että olen julkaisija 🙂
Fakta on se, että aina sieltä löytyy muutama inisijä kun lähetetään 10-100 000 henkilölle. Oleellisempaa tässä onkin, että riittääkö ne muutama inisijä kattamaan sen että listalta tulee esimerkiksi 2000-3000 kauppaa jatkuvalla syötöllä?
Pakko kommentoida omalla kokemuksella, kun toimin sekä julkaisijana että mainostajana.
Tulos (=myynnin ym. aiheuttama komissio) on tuollaiselle julkaisijalle ainoa merkitsevä seikka, MUTTA tuolla toiminnalla voi aiheuttaa myös itselleen suurta vahinkoa.
Jokin aika sitten eräs julkaisija lähetti mainospostia satoihin tuhansiin suomalaisiin yrityssähköposteihin (yrityksiä kun eivät “normaalit lait” koske) ja väitti, että kaikki ovat tilanneet uutiskirjeen.
Ok, tähän astihan kuulostaisi hyvältä (kohderyhmä ja postituksen koko sopi hyvin kuvaan). Sen jälkeen kaikki olikin jotain aivan muuta:
– lähettäjätaho ei selvinnyt viestistä helposti (eli, ettei ole meidän lähettämämme)
– listalta poistolinkki unohtui tai “unohtui” viestistä
– viestissä oli useamman yrityksen mainoksia, meidän logomme ja mainoksemme ensimmäisenä antoi kuvan, että kaikki oli meidän
– mainostekstit oli itse kirjoitettuja (ei meidän) ja sisälsivät kirjoitusvirheitä
Koko touhu johti tasan yhteen tarjouspyyntöön (joka sekään ei johtanut tilaukseen) ja useampaan kymmeneen valitusviestiin. En uskalla edes arvailla, millaista vahinkoa tämä teki maineellemme.
Ja täyttä valhetta oli se, että jokainen vastaanottaja olisi tilannut uutiskirjeen – osoitteet oli hankittu ties mistä yritysrekistereistä. Tästä voin olla varma, koska itsellenikin sama viesti tuli useampaan kertaan eri osoitteisiin (yrityksen eri osoitteiden kautta)!
Tuollainen toiminta on niin syvältä kuin vain voi olla – niin mainostajan kuin vastaanottajan puolesta. Ja tiedän, että jos tuollaisella kaavalla joku meille myyntiä tekisi, en siitä maksaisi! Asiallinen sähköpostimarkkinointi on asia erikseen, sitäkin voi tehdä – tervetuloa vain ottamaan yhteyttä, jos sellaista haluatte tehdä.
Kiitos Juha suoraselkäisyydestä. Seisot tekemisiesi takana ja se on ehdottoman kunnioitettavaa. Onnittelut myös menestyksestäsi internetmarkkinoinnissa.
Edelleen muistutan kuitenkin siitä, että vaikka muut toimisivat kuinka törkeästi, se ei oikeuta toimimaan edes harmaalla alueella. Peli täytyy olla rehellistä.
Vaikka mekin tähtäämme tuloksiin, ne eivät todellakaan ole ainoa merkitsevä asia. Tärkeintä on se, että toimii asiallisesti, kohteliaasti ja ihmisiä kunnioittaen. Jos ei näin tee, lopulta elämässä jää käteen se lyhin korsi.
Tommi, kiitos tarinasta. Olet täsmälleen asian ytimessä. Itsekin olen sähköpostimarkkinoinnin kanssa hölmöillyt ja se kaduttaa raskaasti. Toivottavasti opin kerrasta.
“Kiitos Juha suoraselkäisyydestä. Seisot tekemisiesi takana ja se on ehdottoman kunnioitettavaa. Onnittelut myös menestyksestäsi internetmarkkinoinnissa.
Edelleen muistutan kuitenkin siitä, että vaikka muut toimisivat kuinka törkeästi, se ei oikeuta toimimaan edes harmaalla alueella. Peli täytyy olla rehellistä.”
Terve,
Toimin täysin rehellisesti:
1) Osoitteet on kerätty
2) Poistan pyynnöstä / listalta pääsee eroamaan
3) En lähetä viruksia tms.
Juha, valitettavasti en voi yhtyä näkemykseesi täydellisestä rehellisyydestä, jos:
1) Piilottelet markkinointilupalauseketta
2) Olet ruksinut markkinointiluparuudun valmiiksi
3) Lähetät mainospostia tekaistuilla nimillä? Vai ovatko Maria Nissilä, Hannu Heikkilä, Taina Virtanen ja Niina Suomalainen todellisia henkilöitä ja sinun palkkalistoillasi?
4) Lähetät mainospostia toisten yritysten nimissä. Vai ovatko yritykset antaneet tähän luvan?
Tommi: Johtuuko tuo ongelma tosiaan julkaisijan virheestä vai siitä että sinä et ole osannut laatia kampanjan säätöjä?
Se on ihan yleisesti tunnettu tosiasia että jos kampanjassa ole sääntöjä ei julkaisija voi mitään sääntöä rikkoakaan. Väittäisin että 99% kampanjoista on täysin säännöttömiä, johtuen mediatoimistojen, jne. mikkihiiri-konsulttien osaamattomuudesta.
Suomessa hyvin harva taho tuntee affiliate-mainonnan edes tarpeeksi hyvällä tasolla valvoakseen sitä.
Itse konsultoin useita tunnettuja yrityksiä kumppanuusmainonnassa ja missään kampanjassa ei ole ongelmia tullut vastaan.
Sama juttuhan on normaali myyntimiesten suhteen että jos sä annat valtuudet myydä tuotetta millä vaan tyylillä niin kyllä ne jätkät sen hoitaa (usein aika härskistikin).
Ongelma ei siis mielestäni ole julkaisijan vaan mainostajan ja osittain affiverkkojenkin (nämähän eivät mielellään sääntöjä rajaa kovin tarkasti koska se alentaa heidän saamaansa tuloa).
Sen voin sanoa että esim. EuroADS kuuluu nimenomaan näihin parempaan pään toimijoihin Suomessa jotka yrittävät nimenomaan tehdä asiakkaalle järkevää markkinointia.
1) En piilottele. Kyllä se näkyy sivuilla.
2) Näin olen tehnyt, jos joku ei halua antaa markkinointilupaa niin varmaankin poistaa ruksin 🙂
3) Ihan oikeasti? Nyt on jo pakko todeta, että vähänpä sähköpostimarkkinoinnista tiedät – Lähettäjän vaihteleminen on ihan yleisesti ottaen käytetty kikka siihen, että a) Maili ei jää spämmifilttereihin niin helposti ja b) se avataan todennäköisemmin.
Ihan sama juttu kun, että sen Arjan joka esiintyy Pepsodent-mainoksessa nimi ei välttämättä ole oikeasti Arja.
4) Mainostajat ovat antaneet vapaat kädet kun eivät ole tätä tapaa kieltäneetkään. Heidänhän markkinointimateriaaliaan ko. posteissa välitetään. Vai olenko kenties väärässä? =) Oletko siis saannut Etupostista esimerkiksi Nordean-nimellä olevan sähköpostin jossa markkinoidaan Osuuspankin palveluita?
Ja kyseessä on vaan display-nimi – ei mailin lähettäjän naamiointi (kaikki mailit ovat tulleet @etuposti.com -domainista) ja takana on postilaatikko johon tulleet replyt hoidetaan asiallisesti.
—
OT pakko todeta:
Tää postaus menee lähes samalle tasolle hakukonemainonnasta tekemäsi MOT-tasoisen journalismin kanssa.Se on ihan kiva, että kävijöitä vedetään tämmöisillä “kyseenalaisilla” Seiska-tyyppisillä “lööppikamalla”. Olisi vielä kivempaa jos se tutkivajournalismi yltäisi sinne asti, että perusasiat olisi tongittu kuitenkin esille ennen jutun tekoa esim. alan ammattilaisilta.
Tästä saattaa kuitenkin joku asioista vähemmän tietävä ottaa nämä jutut vaikka tosissaan ja silloin tulosta ei ainakaan tuplata 🙂
—
Ja sitten loppukevennys:
Pitää varmaan lähettää seuraava maili Jukka Lahti -nimellä =)
Kirjoitit, Jukka: “Tärkeintä on se, että toimii asiallisesti, kohteliaasti ja ihmisiä kunnioittaen.”
Twiittasin 1.2. seuraavan, mutta koska en saanut siihen palautetta, laitan sen tännekin:
@Tuplaamo Hyvä blogi. Mutta jos haluatte oikeasti tehdä “päivän hyvän teon”, Suomen WV:n puh. on 096 818 300. Suora palaute on reilua.
En työskentele Suomen World Visionille, mutta jos juuri tuo järjestö on mielestäsi ansainnut kyseisen otsikkonoston, pyydän anteeksi.
Kiitos Ilkka kommentistasi ja pahoittelen, että en sitä Twitterissä huomannut. Kyseinen palvelu on jäänyt kovasti jalkoihin, sillä Suomessa sitä harva käyttää ja ajankäytössä on tehtävä valintoja.
World Vision tekee arvokasta työtä ja yhtenä heidän puhemiehenään toimii lapsuuteni sankari Juha Mieto. Ehkä juuri siksi heräsin Etupostin toimintaan oikein todenteolla vasta saadessani tuon World Vision -postin.
Sinänsä mikä tahansa kyseisissä viesteissä näkyvä taho olisi ansainnut aivan yhtä paljon otsikkonoston, mutta sattumalta klikkasin World Vision -viestin linkkiä videota tehdessäni.
Toisaalta meistä ainakin suurin osa ymmärtää, että hyväntekeväisyysjärjestö ei oikeasti lähettäisi roskapostia, vaan takana täytyy olla jotakin muuta. Jos otsikossa olisi, että Ikea spämmää, siinähän ei olisi mitään ihmeellistä. Eli kyse on minun osaltani myös siitä, että ihmiset oikeasti kiinnostuvat katsomaan videon.
Mitä tulee tuohon palautteen antamiseen, on totta, että olisin voinut kertoa tämän kaiken ainoastaan niille tahoille, joiden mainoksia Etuposti on minulle lähettänyt. Valittavasti sellainen palaute ei vain tahdo mennä perille ja toisaalta silloin iso joukko olisi jäänyt kenties vaille tätä tietoa.
En kuvittele, että suuret kansanjoukot katsoisivat videoni, mutta jos edes yhdessä yrityksessä havahdutaan asian tiimoilta tämän bloggauksen myötä, olen tyytyväinen.
Ihan OT:han tässä on tietysi se että World Vision sai useamman lahjoituksen sähköpostini ansiosta.
Eli käytännössä myös hyväntekeväisyyttä minultakin. Mimmoinen ihminen oikeasti suuttuu hyväntekeväisyysjärjestön rahankeruupostista? Jos suuttuu niin todennäköisesti ei edes ole potentiaalinen sponsori.
Juhalle: Nyt syyllistät mainostajia siitä, että julkaisijat eivät noudata minkäänlaista etikettiä (ja mahdollisesti lakia). Sellainen toiminta tuo pidemmän päälle hallaa kaikille osapuolille.
Itse en todellakaan katso hyvällä sellaista, joka toisen nimissä lähettää mainospostia (ja en tarkoita noita keksittyjä nimiä) eikä kerro mitään tietoja lähettäjätahosta.
Tässä tullaan äkkiä esim. henkilötietolain harmaalle vyöhykkeelle. Jokaisella on mm. omien tietojen tarkastusoikeus – miten tätä voidaan toteuttaa, jos ei ole tietoa rekisterinpitäjästä tai tietolähteestä? Tämähän on ehdottomasti julkaisijan vastuulla.
Edelleen: hyvin ja asiallisesti tehtynä kannatan sähköpostimarkkinointia myös julkaisijoiden toimesta. Jotkut pelisäännöt noissa pitäisi olla… (Edelleen, tämä ei välttämättä kosketa Juhaa, jos on asiat hoitanut jo hyvin.)
Ja vielä: tuollainen hyvä ohjeistus löytyykin esim. Asiakkuusmarkkinointiliitolta )
Hieno juttu.Erehdyin menemään Euro ADs Fibland OY:loukkuun, mutta tajusin onneksi ajoissa panna pelin poikki. Sain saksankielisen vastauksen irtisanomiseni vahvistuksesta ja itse saksaksi kiitin siitä. Läppärissäni on niin vahvat suojaukset, että roskaposti
ei tunge saapuviin, mutta markkinointi ja mainosmedia toivottavasti loppui. Itse olen aina välttänyt ilmaistuotteita ja -palveluja sekä verkostomarkkinointia, vaikkei ne suoranaista huijausta tai rikollista olisikaan. Tietosuojat ja palomuurit estävät onneksi, mutta nekään eivät ole ehdottoman varmoja. Kyllä saa olla tarkkana omasta firmastaan ja itsestään.
Minulle tuli viime viikolla spämmiä etupostista enkä ole listoille ilmoittautunut 🙂
Affiliate-mainonta on ihan ok, mutta sähköposti spämmääminen on skeidaa varsinkin kun sitä tehdään vastoin hyvää käytäntöä.
Korjattakoon tähän, että Nicon kanssa käytiin läpi, että on kyllä antanut suostumuksensa, ei sitä vaan muistanut 🙂
Ainakin Sanoma Magazines finland ja tele finland ottivat vakavasti yhteydenottoni tästä spämmäämisestä. Eivät olleet tietoisia yritystensä lokaamisesta tällaisella tavalla ja kiittivät tiedosta.
Enpä pääse kehumaan Juhan toimintaa minäkään, törkeätä. En minä ole antanut, Sinulle Juha, lupaa tukkia postini. Toimit mielestäni erittäin väärin, moraalittomalla tavalla ja valitettavasti kaiketi lain puitteissa.
Ottakaapa muutkin yhteyttä mainostettuihin yrityksiin. Kiittävät ilmiannosta ainakin kokemukseni mukaan.
Eipä toimi edes tuo “unsubscribe”. Lisää tulee. Jos Juha luet tämän, yritä ymmärtää – LOPETA JO. Olen ollut yhteydessä puhelinvastaajaasi, sähköpostiisi sekä info@etuposti.com – osoitteeseen.
Viestini on selkeä:
“Olen saanut mittani täyteen. Olen toistuvasti pyytänyt “unsubscribe” nappulalla poistoa listoiltanne. Lopeta Juha Söderholm vihdoin tämä paskanpukkaaminen.”
—
Olli Roine
Kala-Maija 1 A 16
FI-02230 Espoo
Finland
mobile: +358-40-131 4917