Vain tällainen yrittäjä voi onnistua myynnissä

Vain tällainen yrittäjä voi onnistua myynnissä

Yrittäjän tärkein tehtävä on myynti ja hänen pitäisi käyttää 1/3 ajastaan myyntiin ja markkinointiin. Nämä tosiasiat on linjattu Tuplaamo-podcastin syyskaudella. Siksipä nyt on paikallaan katsoa, mitä yrittäjältä sitten vaaditaan, jotta myynnissä voisi onnistua....
Miten voisit antaa itsellesi yhtä hyviä neuvoja kuin muille

Miten voisit antaa itsellesi yhtä hyviä neuvoja kuin muille

Neuvova ihminen, homo consiliaris (toim. lat.) asuu meissä jokaisessa. Kun lähimmäinen tai vaikka kauimmainen avautuu tilanteestaan, meiltä löytyy ratkaisu tyypillisesti minuutissa-parissa. Vieläpä päivänselvä sellainen. Vaan annas olla, kun pitäisi löytää omaan...
Kiire pilaa yrittäjän markkinoinnin ja miten tilanne korjataan

Kiire pilaa yrittäjän markkinoinnin ja miten tilanne korjataan

Kaikki yrittäjät tuskailevat markkinoinnin kanssa ja valtaosa siksi, että sitä ei tule tehtyä tarpeeksi. Tai ainakaan se ei tuota tarpeeksi. Syy ongelmaan on kiire, mutta ei ehkä sillä tavalla, kuin heti tuon ihanaisen sanan kuultuasi kuvittelit. Kiirettä on nimittäin...
Miten yrittäjä tekee somesta rutiinin

Miten yrittäjä tekee somesta rutiinin

Taas meni hetki ohi eikä mielessä edes välähtänyt ajatus ottaa puhelinta esiin. Ei tajunnut yrittäjäpolo ottaa kuvaa tai videota ja heittää someen pientä päivitystä siitä, että täällä taas podcast-jaksoa tehdään. Somen tekemättömyyden syitä puitiin Hannan kanssa jo...
Yrittäjän päivä – mihin aika pitäisi oikeasti käyttää

Yrittäjän päivä – mihin aika pitäisi oikeasti käyttää

Syyskuussa juhlitaan yrittäjää, mutta todellinen yrittäjän päivän on ihan joka päivä. Silloin ratkeaa pysyykö yrittäjä pystyssä vai katkeaako. Tällä kerralla Tuplaamo-podcastissa Janne K. Jääskeläinen linjaa mihin yrittäjän pitäisi tuntinsa käyttää. Jaksossa...
Yrittäjän realistinen markkinointisuunnitelma, joka tehoaa

Yrittäjän realistinen markkinointisuunnitelma, joka tehoaa

Aikaisemmin Tuplaamo-podcastissa puhuttiin siitä, miksi yrittäjän markkinointisuunnitelma ei lähde toteutumaan. Siis ne suunnitellut hommat eivät oikeasti toteudu. Syitä löytyi liuta, mutta niiden sijaan yrittäjä haluaa tietenkin ratkaisuja. Nyt on niiden aika....
5 asiaa, jotka yrittäjän täytyy ymmärtää myynnistä

5 asiaa, jotka yrittäjän täytyy ymmärtää myynnistä

Kammottavaa! Onko pakko? Ei kai yrittäjän oikeasti tarvitse myydä? Tässä Tuplaamo-podcastin jaksossa vieraana on tuttu. Myyntikuiskaaja ja Myyntikoulun reksi Pasi Rautio saapuu pelottelemaan yrittäjää puhumalla myynnistä, tuosta vihonviimeisestä hommasta, jonka...
Tuhlaako nettisivusi rahaa ja resursseja?

Tuhlaako nettisivusi rahaa ja resursseja?

Nettisivut ovat yksi yrittäjän tärkeimmistä työkaluista ja nykyään ylivoimainen valtaosa niistä on tehty WordPressillä. Syynä on helppous ja valtava lisäosien tarjonta. Muutamalla klikkauksella kuka tahansa voi lisätä sivuilleen vaikka mitä lisätoiminnallisuuksia....
Miksi yrittäjän suunnitelma jää toteuttamatta?

Miksi yrittäjän suunnitelma jää toteuttamatta?

Jokaisen yrittäjän repusta löytyy rypistyneitä suunnitelmia markkinointiin, myyntiin, uusiin tuotteisiin. Piirustelun hetkellä ne vaikuttivat timanttisilta ja kenties mielikuvalle löytyi myös perusteet. Silti jotakin tapahtui, sillä (juuri) mikään siitä suunnitelmasta...