Tällä kerralla Tuplaturinoissa taivastellaan kaiken bisneksen mullistaneen digimarkkinoinnin tilannetta. Viime vuonna sen kehitys otti ensimmäistä kertaa taka-askeleita. Mitä nyt ja mitä jatkossa?
– Kaikki alkoi pimeällä 90-luvulla
– Moni ei välttämättä edes miellä nettisivuja digimarkkinoinniksi
– Avainsana on data
– Mainostajille digi toi paljon hyvää: isojen etumatka kapeni
– Mainosalustoille digi toi ylettömästi hyvää
– Valitettavasti dataa voi myös vääristellä, tahallaan tai vahingossa
– Vuonna 2020 digi ottikin askelta taakse
– Lainsäätäjät etunenässä, Apple ja Google perässä
– Mainostajan työkaluja on heikennettu, eli isojen etu on taas kasvanut
– Edelleen hyviä puolia on paljon, niiden hyödyntäminen vain ehkä vaatii enemmän
– Erityisesti mainostajalta vaaditaan enemmän laatua
– Sisältömarkkinoinnin merkitys ei ainakaan pienene
– ”Kyllä ne kuitenkin jotakin uutta keksivät”
– Ehkäpä taas vähän vilkaisua perusasioihin tarvitaan
Furry Analyticsin kuukausittain päivittyvä data iOS-käyttäjien seurantaluvista >>>
Kuuntele tai katso Tuplaturinat alta, iTunesista tai Spotifysta.