Tällä kerralla Tuplaturinoissa kasvoille nousee helakka puna, kun puidaan hammaslääkärin myynti- tai myymättömyyskäytäntöjä. Asiantuntija näkee, että asiakas tarvitsee muuta(kin) kuin tilaa, mutta voiko nämä lisähommat/-tuotteet vain toimittaa, vai pitäisikö asiakkaalta sittenkin kysyä, että sopiiko?
– Jokaisella yrittäjällä on asiakkaita, jotka tarvitsisivat muuta kuin mitä haluavat
– Kunnollisella moraalilla varustettu myyjä ei jätä asiakasta montuun
– Jukan legot ja nelinkertainen arvonnousu
– Hoidetaanko potilasta vai asiakasta?
– Autohuoltojen maailmassa on jo ajat sitten luovuttu ”tehdään salaa ja laskutetaan” -käytännöistä
– Voiko maallikkoasiakas luottaa asiantuntijan sanaan?
– Ammattilaisen täytyy myydä ne lisätyöt
– Jos et myy lisätöitä, mutta ne täytyy kuitenkin tehdä, revit niihin tunnit omasta selkänahastasi
Kuuntele tai katso Tuplaturinat alta, iTunesista tai Spotifysta.