Ala kuin ala kehittää oman jargoninsa. Tarkoituksena ei ole ainakaan suoranaisesti eristäytyä omaan piiriinsä, mutta niin siinä tahtoo käydä. Toki termien heittely voi osalle ammattilaisista olla myös tapa hämmentää potentiaalinen asiakas, tuoda esiin oma ylemmyytensä ja näin vakuuttaa asiakas asiantuntijan palkkaamisen välttämättömyydestä. Meidän filosofiamme on hieman erilainen. Me haluamme, että sinäkin ymmärrät, mistä markkinoinnin ammattilaiset puhuvat.
Esimerkiksi Markkinointi-iltamat -kiertueella on käynyt selväksi, että monelle yrittäjälle termisekamelska tuottaa tuskaa. Sen seitsemänlaisia termejä heitellään myös TuplaTurinoissa ja Tuplaamon blogissa. Totesimme siis, että on tarpeen tehdä kevyt markkinointisanasto, josta voit hakea apua. Löydät sanaston täältä >>>
Lista päivittyy jatkuvasti uusien termien ja termeihin liittyvien blogilinkkien puolesta. Jos listalta puuttuu mielestäsi tärkeä termi – ja niitähän aivan taatusti löytyy – kommentoi tähän artikkeliin tai laita sähköpostia: sirja@tuplaamo.fi.
Nyt vain tutustumaan selityksiin.
« Miten makkaraa tehdään? | Digitaalisen markkinoinnin trendit 2017 »