TuplaTurinoissa puhuttiin tällä kertaa hakukoneoptimoinnista. Vieraana turisi hakukoneasiantuntija Ville Kinanen Hakukonekeisari Oy:stä.
- Kuinka paljon sähkötupakkakaupan liikevaihto nousi hakukoneoptimoinnin jälkeen?
- Pystyykö Googlea huijaamaan?
- Riittääkö hyvä sisältö hakukoneille?
- Googlen 2. sivulla olet jo menettänyt pelin
- Hyvä hakukonenäkyvyys tai hakukoneoptimointi ei takaa myyntiä
- Huh. Hakukoneoptimointi ei ole rakettitiedettä!
Kuuntele alta.
Tuplaturinat YouTubessa:
Tutulta kuulostaa tarina 🙂
Oma tarina meni myös smoothie-kuvioiden kautta oman hakukoneoptimointiyrityksen pariin.
Kiva kuulla myös, että kerrankin joku hakukoneoptimoinnin parissa ei sano pelkästään, että “laatusisällöllä nouset kärkeen”. Manipuloinnin voisikin muotoilla omasta mielestäni myös niin, että Google katsoo tiettyjä signaaleja ja hakukoneoptimoijan rooli on varmistaa, että sivustolla on kaikki nuo asiat kunnossa. Kuulostaa ehkä aavistuksen kauniimmalta.
Sen verran vielä että itse en kyllä uskaltaisi suositella yrittäjiä tekemään itse optimointia ainakaan ilman tuota opastusta, kun saattavat lukea vanhoja ohjeita jostain ja posauttaa koko sivustonsa nopeasti 🙂
Mutta hyvä haastattelu kerrankin aiheesta. Kiitos!
Hauska kuulla Mikko, että siellä on samanlainen tarina takana. Mahtaakohan olla montakin alan yrittäjää, joilla samanlainen tausta? 😀
“Laatusisällöllä kärkeen” -huttua on tosiaan kuultu aika monesta tuutista jo toistamiseen asti eikä sen rummuttaminen oikein palvele enää ketään. Hyvin käännetty tuo “manipulointi” – noinhan tuo tuntuu menevän 🙂
Iso kiitos palautteesta ja hienoa, että kolahti!
Komppaan Mikkoa. Itsekin miellän jo nämä itseään toistavat “seo is dead, content is king” -artikkelit lähinnä huvittavaksi sisällöksi. Muutama vuosi sitten nämä artikkelit olivat vielä ihan hyvää sisältöä, jotka vapauttivat ajattelua. Nykyään ne ovat runsaalla ironialla pakattua ohutta tavaraa, jossa ei ole mitään ainutlaatuista.