Kun puhutaan kustannustehokkuudesta, siis siitä, että pienellä investoinnilla saadaan paljon tulosta, sähköposti on edelleen ykkönen. Jos viiden minuutin työllä saa 3000 euron edestä kauppaa ensiyrittämällä, teho on ilmeinen*.
Valitettavasti menestys ei ole tässäkään mitenkään automaattista. Sähköpostimarkkinointiakin voi tehdä monella tavalla väärin. Jotta viestittely olisi tehokasta, täytyy lämpötilan olla kohdallaan – ei ulkona, vaan vastaanottajan ja lähettäjän välillä.
Mitä lämpimämpi suhde vastaanottajalla on sinuun ja viestiisi, sitä parempia ovat tulokset.
Teimme avuksesi kuvan, jossa erilaiset sähköpostiviestit on ryhmitelty lämpötilansa mukaan. Siis mitä korkeammalla viestisi on tällä asteikolla, sitä enemmän teet kauppaa. Ota kaavio eteesi aina, kun olet suunnittelemassa sähköpostimarkkinointiasi, niin huomaat heti, oletko oikealla tiellä.
*Tässä todistetta sähköpostimarkkinoinnin tehosta. Mainittakoon, että yhdeksän sanan sähköposti -konsepti ei ole meidän, vaan sen on kehittänyt herra nimeltä Dean Jackson:
« Onko ideasi oikea? | Tuplaamon työkalut »