Tällä kerralla TuplaTurinoissa päivitellään nettisivuntekijöiden käsittämättömiä ohjeita, pohditaan mukavuusalueen ja epämukavuusalueen tasapainoa ja kehotetaan tulemaan maailman parhaaksi yhdellä osa-alueella.
Turinoita riittää 16 minuutiksi.
Kuuntele alta.
« 15 tulostetta, neljä minuuttia, 2500 € | Yrityslahtaamo »
Täytyy muistaa se että nettisivut ovat nykyään ensimmäinen “myyjä” minkä asiakas yrityksestä tapaa.
Ja nettivut kannattaa tehdä em. muistaen eli Yksinkertaiset ja selkeät, pitäen mielessä että asiakasta ei kiinnosta juurikaan muu kuin Hyöty asiakkaalle ja sivujen on tarkoitus myydä.
Kyllä se vain niin on että liika “tarinointi” on “myyjälle” huono juttu ja vie huomiota pois myynnistä.
Sivujen tärkeä tehtävä on tietysti myöskin vakuuttaa asiakkaat yrityksen luotettavuudesta ja rakentaa osaltaan vahvaa brändiä.
Summa summarum pitkät “tylsät” tarinat nettisivuilla oli hyvä juttu v. 2006
Mitäs sanotte 😀
Tylsät tarinat ovat asiat erikseen. Nyt puhuttiinkin mielenkiintoisesta sisällöstä. Suomalaiset yleensä ymmärtävät tuon yksinkertaiset
ja selkeät niin, että sisällöksi riittää “olemme nopea, asiantunteva ja parasta asiakaspalvelua tarjoava yritys”-jargoni.
Tällä “yksinkertaisella ja selkeällä” lähestymisellä menettää ensinnäkin Googlen ja toisekseen asiakkaan. On asiakkaan aliarvioimista
jos panttaa tietoa.
Verkko todellakin on se ensimmäinen myyjä jonka asiakas kohtaa. Siksi verkkosivut pitäisi rakentaa kuten Ikean tai Tigerin myymälät.
Mitä enemmän asiakas viettää myymälässä aikaa, sitä varmemmin kauppaa syntyy. Sama pätee myös verkkosivuille.
Se on vaan kumma kun paljon sisältöä tuottavat yritykset porskuttaa ja “yksinkertaista ja selkeää” tarjoavat ihmettelevät
taantumaa.