Viimetinka on vaarallinen peto. Se hyökkää julmasti niskaasi, koska et osaa odottaa sitä.
Sen hyökkäys aiheuttaa levottomuutta, unettomuutta, närästystä, hikeä ja harmaita hiuksia. Mikä pahinta, viimetinka aiheuttaa ylimääräistä rahanmenoa ja menetettyjä mahdollisuuksia, virheitä, ärripurria ja ahdistusta.
Viimetinkaa tavataan usein messuille osallistuvien yritysten suunnitteluhuoneissa. Puoli vuotta aiemmin varattu messuosasto, kauden tärkein myyntitapahtuma, houkuttelee esiin tuon kavalan viimetingan.
Se näkyy viimeisillä metreillä tilattuina messukalusteina, käyntikortteina ja hätäisinä, ilman oikolukua painettuina esitteinä, jotka tehtiin muuttamalla viime vuoden esitteestä luvut.
Viimetinkaa esiintyy myös yritysten markkinointiosastolla, jossa se hiipii kulman takaa ihmisten eteen aina joulu-, kesä-, kevät- ja syyssesonkien alla.
Tulokselle tuhoisinta on tietysti myyntitiimin viimetinka. Myyntikäynteihin valmistautuminen jätetään viimehetkeen, tekosyitä suoltaen annetaan viimetingan hyökätä.
Jouluna viimetinka on vihoviimeinen. Joulu kun ei tule kuin kerran vuodessa, joka vuosi samana päivänä. Silti viimetinka pääsee yllättämään kuin Mustanaamio pahimmatkin rosvot.
Pahinta joulun viimetingassa on se, että viimetingan joulukuusi tai kinkku saattaakin olla: ei kinkkua eikä kuusta. Viimetingan joulukortit aiheuttavat parisuhteessa ylimääräistä puhumattomuutta, kun viimeisessä kiireessä mietitään, kenelle ja mihin osoitteeseen.
Älä päästä viimetinkaa enää yllättämään. Suunnittele, aikatauluta, tartu toimeen, tee.
« TuplaTurinat – jakamaton Suomi, TEDx ja yritysten hyvät teot | TuplaTurinat – joulupukin markkinointi, lisää viimetinkaa ja vuosi pakettiin »