Viime aikoina jalkani ovat olleet kovin jumissa, eikä venyttelykään ole oikein auttanut. Päätin siis, ensimmäistä kertaa elämässäni, suunnata urheiluhierojan pakeille. Sopivan hierojan löytäminen Tampereelta ei ollutkaan aivan helppoa.
Ei, ongelma ei todellakaan ollut siinä, etteikö eri portaaleista tai verkkoluetteloista olisi löytynyt alan yrittäjiä ja yrityksiä. Ongelma oli löytää sellainen, joka kertoisi nettisivuillaan:
- Olevansa toiminnassa tai edes elossa juuri nyt
- Miten palvelee ja paljonko veloittaa
- Kuka hieroo ja miltä hän näyttää
1. Nettisivut on helppo tehdä. Ne voivat olla jopa ilmaiset. Siksi on käsittämätöntä, että vieläkin löytyy yrityksiä, joilla ei ole sivuja lainkaan. Samalla helppous ja ilmaisuus tarkoittaa sitä, että verkossa roikkuu sivuja, joiden julkaisu- tai päivitysajankohdasta ei ole mitään tietoa.
On täysin mahdollista löytää Google-haun etusivulta sivusto, jonka perustaja ei enää vuosiin ole ollut alalla. Jos sivuilta ei löydy tuoretta päivämäärää, en ainakaan suoriltaan soittele.
2. Valitettavasti hieronta on ala, jossa hinnat ovat olleet esillä jo pitkään. Siksi hintojaan piilotteleva jää auttamatta jalkoihin.
3. Ei, en hakenut missiä hiplaamaan reisiäni, enkä edes hunksia. Hieronta on kuitenkin sen verran intiimi toimitus, että haluan nähdä, minkälainen tyyppi asiantuntemustaan ja osaamistaan käyttööni tarjoaa.
Onneksi löysin viimein nettisivun, joka palveli minua kaikilla näillä osa-alueilla, ja vaikutelma jäi muutenkin plussan puolelle. Niinpä rimpautin numeroon varatakseni ajan. Kukaan ei vastannut – hieman miinusta – mutta pian minulle soiteltiin takaisin, ja sain itselleni ajan jo huomiselle.
Haku- ja varauskokemus ei ollut täydellinen, mutta tarpeeksi hyvä, että tartuin luuriin. Jos huominen varsinainen hieronta auttaa ja kokemus on muutenkin hyvä, päivitän valitun nimen ja nettisivuosoitteen tähän alle. Jos käynti on pettymys, jääköön palveluntarjoaja mainitsematta.
Päivitys 4.9.2012: Hieronnassa käyty, ja kokemus oli positiivinen. Saapa nähdä, miltä huomisen aamulenkillä jaloissa tuntuu. Kiitokset hieronnasta, Toni Kaarros!
« Onks Gagaa näkyny? | Huoltomyyjästä myyntitykki »
Tulipa mieleeni tuosta hiplaajasta että omassa työssäni on moneen firmaan vaikea löytää ajantasalla olevaa sähköpostiosoitetta. Jahka sen jostain löytää, pistät postia menemään niin eipä aikakaan kun tulee mail delivery herjaa että eipäs tätä voidakaan toimittaa.Tuntuisi kumminkin olevan tätä päivää että potentiaaliset asiakkaat lähettää tarjouspyyntöjä sitä kautta? Ei nykyään soiteta esimerkiksi että mitä meidän ulkopuolen maalaus, tai kylppäriremontti maksaa. Monesta paikasta tulee tilausvahvistukset myös sähköpostilla. Eli onko tämä yhteystieto tänä päivänä kuinka tärkeä olla ajan tasalla?
Tuo on totta, Panu. Jos sivuilta löytyy yksi ainoa sähköpostiosoite ja sekään ei toimi, jokainen varmasti olettaa, että firmaa ei enää ole.
Tulee mielen eräs lastenvaatteita myyvä verkkokauppa. Ainoa ilmoitettu s-posti oli alkuosaltaan: reklaamaatiot@..
Ei tule heti mieleen että jospas tilaisi jotain, kun myyjäkin lähtee siitä olettamasta että pieleen menee..
Jostain syystä kaikkea piilotellaan. Firman osoite on joku postilokero. Myyjille ei ole suoria numeroita, vaan joku 010-numero. Sähköposti on info@….verkkokaupat piilottelee itseään varmaan eniten.
Nämä yrittäjät ovat kaiketi perustaneet verkkokaupan siksi, että ei tarvitsisi olla ihmisten kanssa tekemisissä…
Jäi sen verran mietityttämään tuo nettisivuhommeli että päätinpä kysyä asiaa yhdeltä tutulta:
Uudet nettisivut tulivat käyttöön tämän vuoden toukokuussa. Tähän päivään mennessä sivujen kautta on tullut yhteydenottoja noin 10 kpl, joista hän on ehtinyt tekemään vain ja ainoastaan yhden työmaan. Viimeisin urakkakysely tullut tänään.
Tänä aikana kun nettisivut ovat olleet käytössä, jokaikinen yhteydenotto on tullut sieltä, kyllä, jokainen. Yksikään ei ole soittanut.
Sitten ne kustannukset:
500€ kotisivut + päivitys vuodeksi.
Meikäläisen mielestä homma toimii jos tuon yhden työmaan tekemällä saat rahasi siitä jo pois? Saati jos olisi kerennyt tekemään kaikki sitä kautta tulleet työt. Työkiireistä sen verran että tämä vuosi oli toukokuun lopussa myyty loppuun, pakko oli vaan myydä eioota, yksin kun tekee.
Kotisivut ovat äkkiseltään kyllä hyvät, varsinkin jos kilpailijoilta ei löydy tuonkaan vertaa tietoa.
Äkkiseltään tekisin palvelut-sivulle muutamia muutoksia, joilla teksti olisi helppolukuisempaa. Lisäksi nuo “otsikot”, jotka on nyt boldattu, tulisi laittaa h2-tageihin, jolloin hakukonenäkyvyys voisi parantua.
Lisäksi kartta toimipisteestä olisi hyväksi tämän tyylisissä palveluissa.
Yhteystietoihin sen verran, että olen omissa projekteissani huomannut palautelomakkeen toimivan. Potentiaalinen asiakas kun surffaa nettisivuja niin hänen täytyy saada lähettää tarjouspyyntö heti, eikä siitä saa tehdä liian vaikeaa. Lisäksi niihin tarjouspyyntöihin olisi vastattava 24h aikana. Mielellään jopa heti aamusta illalla tulleisiin ja työpäivän jälkeen päivällä tulleisiin.