Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!
0 kohdetta

Tuntuu, että kaikki ovat kohta online, ja niin tietenkin pitääkin olla. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että netin ihmemaahan päästyään yrityksen kannattaisi unohtaa kaikki vanha.

JiiKoo esitti edellisen postaukseni kommenteissa painavan ajatuksen: kun kaikki tunkevat verkkoon, perinteisen markkinoinnin, ns. offlinen, puolella on tilaa. Aihe on laaja ja siksi varmasti useamman postauksen arvoinen. Puhutaanpa ensin minua kovasti ihmetyttävästä asiasta: Miksi offlinen ja onlinen liitot ovat niin harvinaisia?

Omaan postilaatikkooni putkahtelee tämän tästä jos jonkinlaista mainoslappua, ja nehän tulee syynättyä ammatillisen kiinnostuksen vuoksi melko tarkkaan. Kuluneen kesän aikana on tarjottu muun muassa terassilasituksia, aurinkopaneeleita, maalämpöä, ilmalämpöpumppuja, suoramainontapalveluja ja niin edelleen.

Joka ainoassa lapussa kyllä mainitaan nettiosoite ryyditettynä kehotuksella käydä lukemassa lisää tai osallistumassa arvontaan, mutta

yksikään posti ei ole yrittänyt todella hyödyntää netin mahdollisuuksia.

Yhden fi-päätteisen nettiosoitteen rekisteröinti maksaa 12 €. Jos firmalla on jo nettisivut, sillä on myös jonkinlainen webhotellipalvelu tai jopa oma serveri. Hyvin yksinkertaisen sivupohjan saa esimerkiksi WordPressiin ilmaiseksi.

12 eurolla ja tunnin työllä firma voi siis pistää pystyyn oman kampanjasaitin vaikka jokaiselle postitukselleen. Erikoistarjouksia, kilpailuja, ilmaista materiaalia tai muuta vastaavaa tarjoava sivu antaa mahdollisuuden yrittää saada potentiaalinen asiakas nostamaan kätensä.

Jos ei halua perustaa erillisiä sivustoja, voi saman hoitaa myös rakentamalla erillisen alasivun omille sivuilleen – sellaisen, jonne ihmiset eivät löydä vahingossa. Sitten vaan se 12 euron domain osoittamaan tälle kampanjasivulle.

Netti antaa mahdollisuuden tehdä niin paljon enemmän kuin printti, mutta ihmiset täytyy ensin saada sinne verkkoon.

Hakukonemainonta ja -optimointi ovat kyllä hyviä apuvälineitä silloin, kun asiakasehdokas on jo hakemassa ratkaisua, mutta entä jos hän ei vielä tiedä tarvitsevansa aurinkopaneeleita?

Silloin offline ja online muodostavat toimivan liiton, joka on rutkasti vahvempi kuin pelkkä osiensa summa. Pelkästään se, että yksinkertaisella flyerilla tarjoat vaikkapa terassin puhdistusopasta, jonka asiakas voi käydä lataamassa kampanjasivulta, on jo enemmän kuin pelkkä ”Hei, meillä on tällaisia laseja. Mitäs jos laitettais teillekin?”

Ja kyllä, silloin mainoksen tila täytyy käyttää sen oppaan myymiseen, mutta entä sitten. Sen tilaava asiakas on jo nettisivuillasi, mikä on luultavasti paljon enemmän kuin mitä se vanha lappu sai aikaan.

PS. Hinta on tietenkin houkutteleva, mutta älä laita A4-kokoista mainoslappustasi sen roskapostikasan sekaan. Lähes jokaisessa taloudessa se nippu päätyy sellaisenaan paperinkeräykseen. Ja vaikka osa syynääkin läpi kaikki mukana olevat reklaamit, siitä joukosta erottuminen on turkasen vaikeaa ja kallista.

« | »

Hae opit myyntiin ja markkinointiin Tuplaamon koulutuspäivistä

Kuhunkin koulutukseen on tarjolla vain 12 paikkaa, joten kannattaa ilmoittautua pikaisesti!

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!