- Rauhoitu, anna asiakkaan tulla lankoja pitkin.
- Selvitä tarkasti, mitä on tapahtunut, ja kirjoita kaikki ylös.
- Varmista asiakkaalta, että olet kuullut ja ymmärtänyt kaikki oikein.
- Pahoittele tilannetta, ja kysy asiakkaalta, saatko selvittää asiaa hetkisen.
- Vastaa asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.
- Älä koskaan syytä asiakasta virheistä.
- Myönnä virheesi, jos sellaisen olet tehnyt.
- Pahoittele ja pyydä anteeksi.
- Yritä kaikin keinoin korjata asia.
- Tee vähän enemmän kuin asiakas odottaa – palkitse asiakas reklamaation tekemisestä.
Minkälainen sinun taulusi on?
Katso halutessasi myös ohjeet asiakkaan taltuttamiseksi puhejudolla.
« Jos et sä soita | Neljä säälittävintä harhaluuloa asiakaslehdistä »