Näin minä tekisin, jos juuri nyt, hotelliarvostelujen ravistellessa alaa, olisin hotellinjohtaja ja haluaisin niskalenkin kilpailijoistani.
Perustaisin pikapikaa sosiaaliseen mediaan, esimerkiksi Facebookiin profiilin ”Kaameimmat kokemukset X hotellissa”. Kertoisin sivuilla, kuinka tärkeää minulle hotellinjohtajana on asiakkaiden palaute ja että tässä on kanava, jossa sitä voi tykittää tulemaan – jos unohtui vastaanottotiskillä avautua.
Pyytäisin asiakkaita lähettämään epäkohdat hotellistani suoraan profiiliin. Mieluiten vielä kuvien tai videoiden kera, mikäli mahdollista. Pitäisin huolta, että kaikki korjauskohteet tai palveluihin liittyvät epäkohdat muuttuvat taustalla tehtävälistoiksi ja että ne todella hoidetaan kuntoon.
Kaikkiin näihin epäkohtiin vastaisin itse tai valtuuttaisin hotellin terävimmän ja palvelutaitoisimman kynäniekan avukseni. Kaikki nämä korjattavat kohteet kävisin kuvaamassa videolle sekä ennen että jälkeen korjauksen. Tämän videon julkaisisin vastauksena asiakkaan palautteeseen ja videolla tietenkin myös kiittäisin asiakasta vaivannäöstä.
Lisäisin mahdollisimman paljon kuvia ja videoita korjatuista kohteista.
Kuukauden kamalimman löydön lähettäneelle (joita muut voivat peukuttaa) antaisin palkinnoksi lahjakortin oman tai naapuriketjun hotelliin. Voittaja saisi itse valita kumpaan.
Näin minä tekisin, jos juuri nyt, hotelliarvostelujen ravistellessa alaa, olisin hotellinjohtaja ja haluaisin todellisen niskalenkin kilpailijoistani. Mitä sinä tekisit?
« Markkinoinnin ulkoistaminen on mahdotonta | Apteekki: asiantuntijuus vs. myynti »