Näin minä tekisin, jos juuri nyt, joulukuusta ulos kantaessani olisin sosiaalisen median konsultti ja Facebook-sivulleni mahtuisi vielä maksavia tykkääjiä.
Alkajaisiksi ryhtyisin kirjoittamaan artikkelisarjaa teemalla ”Jos olisin ______ alan yrittäjä, käyttäisin sosiaalista mediaa tällä tavalla”. Jokainen artikkeli käsittelisi yhtä yksittäistä alaa ja sisältäisi konkreettisia sosiaalisen median toimenpiteitä.
Artikkeleissa en käsittelisi juuri lainkaan tekniikkaan liittyviä asioita, vaan todellisia strategioita, joiden tavoitteena olisi saavuttaa liiketaloudellista hyötyä. Perustelisin myös, miksi juuri kyseisellä alalla näin kannattaisi tehdä.
Siinä sivussa ryhtyisin kirjoittamaan myös toista artikkelisarjaa, jossa kertoisin sosiaalisen median menestystarinoita muidenkin kuin jättikorporaatioiden osalta. Siis sellaisia tarinoita, joissa kampanjan suunnitteluun ja toteuttamiseen ei ole käytetty keskikokoisen suomalaisen televisiokampanjan verran rahaa.
Kirjoittaisin artikkeleita vuorotellen, ja julkaisisin ne kaikki tietenkin blogissani.
Kerran kuussa kokoaisin neljä-viisi artikkelia yhdeksi uutiskirjeeksi, jota painattaisin muutamia kymmeniä kappaleita, ja lähettäisin niitä potentiaalisille asiakkailleni.
Uutiskirjeessä artikkelit olisivat pääosassa, mutta toki kertoisin myös, kuka olen ja mistä minut tavoittaa. Ohjaisin vastaanottajat tutustumaan nettisivuihini, joissa esittelisin juuri tälle kohderyhmälle sopivia palvelukokonaisuuksia.
Lähettäisin valikoituja artikkeleita sarjoista myös eri lehtiin julkaistavaksi.
Näin minä tekisin, jos juuri nyt, joulukuusta ulos kantaessani olisin sosiaalisen median konsultti ja Facebook-sivulleni mahtuisi vielä maksavia tykkääjiä. Mitä sinä tekisit?
« Jos olisin kahvilayrittäjä, tekisin näin | Katsastusmies iskee jälleen »