Kävin kontaktinmetsästysreissulla Pirkanmaan Yrittäjien järjestämässä uusien yrittäjien illanvietossa.
Paikalle oli saapunut parisataa uutta ja vanhaa yrittäjää. Monella mielessä rento illanvietto, kontaktien haku ja ehkäpä jopa tuttavien tapaaminen. Kutsussakin mainittiin, että muistahan ottaa mukaan käyntikorttisi.
Yrittäjälle jokainen tilaisuus myydä itseään on tärkeää, olkoonkin tilaisuus sitten illanvietto, koulutus tai vaikka virallisempikin kokoontuminen. Tyylillä on tietysti merkitystä, loputtomalla omien palveluiden luukuttamisella ei tulosta aina tule. Asiakasta, tässä tapauksessa toista yrittäjää, pitää myös muistaa kuunnella.
Tilaisuuteen oli fiksusti järjestetty kontaktitori, johon sai jättää oman käyntikorttinsa, ja mikäli etsi palveluita, sai pöydältä napata mukaansa muiden käyntikortteja.
Kirjo korttien tasossa olikin sitten varsinaisen mielenkiintoinen. Oli itse tulostettuja tavalliselle paperille ja fiskarseilla saksittuja, itse laminoituja, netistä tilattuja ilmaisia ja ammattilaisilla suunniteltuja.
Joukosta ei löytynyt kuin muutama, johon katse hakeutui automaattisesti.
Naisdesign oli tehnyt tyylilleen sopivat pinkit kortit, joihin oli lisätty ripaus kultahilettä. Showstopper todellakin, pisteet siitä.
Onko käyntikorteilla merkitystä? Useamman yrittäjän suusta kontaktitorin ympärillä kun kuuli lauseen: ”Mun kortit jäi kotiin.”
Voiko korteilla jäädä mieleen ja onko kortilla vielä merkitystä?
Amerikkalaisen myyntimiehen mielipide aiheesta:
« Yrittäkää edes | Kuusi asiaa, jotka mainostaja voi oppia tiskijukalta »
Periaatteessa hyvä idea, mutta ei tuollainen mutaatiokortti mahdu minun kalenterini tai lompakkoni korttitaskuun. Lompakkoon mahtumattomat käyntikortit jäävät ajelehtimiaan laukun pohjalle, josta ne siivoutuvat turhan helposti roskiin.
Käyntikortin koko on tärkeä, koska kikkailevat oudon muotoiset kortit putoavat pelistä jo kättelyssä. Kun tarvitsen käyntikorttia, sen täytyy löytyä helposta paikasta. Minä siirrän käyntikortin lompakosta tilaisuuden jälkeen kalenterin korttitaskuun.
Otan amerikkalaisen jepen mainostaman käyntikortin kunhan se mahtuu tavallisen käyntikortin mittoihin ja lompakkooni.
Tarkoitatko mutaatiokortilla tuota amerikan hepun korttia vai meidän käsipeili-korttia?
Kortillakin (tavallisen kokoisella ja mallisella) voi jäädä mieleen jos siinä on jokin kortin antajan työhön liittyvä viite tai erikoistehoste. Parhaimmillaan kortti saa kuitenkin aikaan keskustelun jolloin kortin antaja
jää mieleen kertalaakista. Usein kuitenkin saattaa käydä niin että kortin antajasta ei jää mitään mielikuvaa.
Mitä tekniikkaa käytät tuohon kortin ja ihmisen yhdistämiseen, puhtaasti muistia vai merkkaatko korttiin paikan jossa saatu?
Tässäkin on monta koulukuntaa. Itse joskus saatan korttiin raapustaa tilanteen jossa saatu.