Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Käännetään koko henkilöstösi myyntivaihteelle!

Meneekö teilläkin valtava määrää helposti poimittavaa kauppaa sivu suun joka vuosi, joka kuukausi, joka viikko? Näin käy, jos työntekijäsi hoitavat vai juuri ne hommat, jotka työlistassa lukee eivätkä pidä hoksottimiaan auki lisäkaupan varalta.

Tämä on realismia lähestulkoon jokaisen siivousyrityksen, huoltofirman, kotipalvelun, jopa kaupan kohdalla. Olivatpa ihimiset kentällä tai omissa toimitiloissa, heidän mielestään myynti ei ole heidän hommaansa.

Kun oikaistaan ajatus myynnistä, syntyy 12 000 euron kauppoja

Kaikkien kohdalla lamppu ei tietenkään aina syty, mutta esimerkiksi siivouspalveluita tarjoavassa Kiffel Oy:ssä eräs tällainen myyntiä kammoava ihminen teki pian verkkokoulutuksemme käymisen jälkeen 12 000 euron kaupat!

Avain tällaisissa menestyksissä on se, että ihmisen ajatus myynnistä oikaistaan. Että hän ymmärtää, että myynti ei ole tyrkyttämistä, pakottamista, korkeapainetuputusta. Että hän ymmärtää auttavansa omalla ammattitaidollaan ja näkemyksellään asiakasta ratkaisemaan ongelmiaan.

Siitähän tässä on kyse: asiakkaalla on yksi ongelma ja sitä korjatessaan työntekijä huomaa toisenkin akuutin tai sellaiseksi kärjistymässä olevan ongelman, kertoo tästä asiakkaalle ja ehdottaa korjaustoimia.

Myymättä jättäminen on huonoa palvelua!

Olet varmasti itsekin kokenut asiakkaana sen, kuinka mainitsit lämminvesivaraajaa asentaneelle putkarille, että pitäisi yksi hana myös vaihtaa, etkä saanut mitään vastakaikua. Olisit ollut valmis ostamaan palvelun vaikka saman tien, jos joku olisi sen sinulle vain myynyt.

Jos mietitään asiaa asiakkaan näkökulmasta – kuten sinun aina pitäisi – tämähän on yksiselitteisesti huonoa palvelua. Huono palvelu johtaa rahan ja asiakkuuden menetyksiin.

Mutta miksi näin käy? Syitä on muutamia. Niihin kuuluvat ainakin tekijöiden ja johdonkin asenteet, firman käytännöt, taitojen puute sekä myyntihäpeä, jopa myyntipelko.

Osa näistä asioista on kohtalaisen helppo korjata. Esimerkiksi nyt vaikka niin, että työntekijöitä kannustetaan tietynlaiseen tekemiseen kehumalla.

Asenne ja pelko ovat kuitenkin esteitä, joiden yli kapuaminen ei onnistu noin vain. Sinäkin olet luultavasti kokeillut jo yhtä ja toista saadaksesi työntekijät huomaamaan lisämyynnin paikat ja tarttumaan niihin. Niin olen tehnyt minäkin.

Olen auttanut lukuisissa yrityksissä satoja aivan tavallisia ihmisiä pääsemään eroon myyntihäpeästä ja -pelosta ja näkemään myynnin tapana palvella asiakasta mahdollisimman hyvin.

Palvellaan paremmaksi ™ – Koulutus, joka kaivaa myyntihengen esiin

Kuten sanottua, vain omaa ruutuun keskittyminen on hyvin yleinen ongelma erilaisissa yrityksissä. Siksi olen rakentanut verkkokoulutuksen nimeltä Palvellaan paremmaksi™, jonka avulla sinunkin työntekijäsi voivat löytää sisältään timanttisen asiakaspalvelijan, joka auttaa asiakkaita myymällä heille lisää. Ja kaikki voittavat.

Koulutus sisältää yli kolme tuntia videomateriaalia sekä tehtäviä, joita osallistujat voivat tehdä joko yksin tai yhdessä omaan tahtiin. Luonnollisesti voitte käydä kurssia myös yhdessä pala kerrallaan, jos se tuntuu paremmalta. Tämä toimii erinomaisesti esimerkiksi viikkopalaverin osana.

Aiheina koulutuksessa ovat asiakaspalvelun perusteet ja taidot sekä myyntityön perusteet ja taidot. Kurssilla käydään läpi myös sitä, miten työntekijän palkka muodostuu, kuinka paljon työntekijän palkkaaminen oikeastaan maksaa yritykselle ja miten pienikin lisämyynti auttaa palkkasumman kasaan saamisessa.

Verkkokurssi antaa itsessään jo erinomaiset eväät saada koko henkilöstö mukaan myyntityöhön. Erinomainen lisä tähän on ollut kuitenkin livestartti, jossa ovat olleet mukana kaikki kurssille osallistujat.

Sen myötä kaikki ovat saaneet hyvän alkubuustin ja päässeet energisenä sisältöjen kimppuun. Se on myös selkeästi räätälöity tapahtuma juuri teidän yrityksellenne, mikä sekin lisää osallistujien sitoutumista.

Alkustartti voidaan vetää joko verkossa tai sitten paikan päällä – vallitseva maailmantila tietenkin huomioiden.

“Lopputulos yllätti totaalisesti. Suosittelen tätä koulutusta kaikille muille paitsi kilpailijoille!”

Seinäjoella päämajaansa pitävä SFT Finntekniikka Oy tarjoaa kokonaisvaltaista kylmää kauppoihin, teollisuuteen, logistiikkaan, ilmastointeihin ja oikeastaan kaikkialle, missä sitä tarvitaan. Yhtiö suunnittelee ja urakoi järjestelmiä ja pitää ne myös kunnossa.

Vuonna 2019 yrityksen omistuspohjaa laajennettiin. Tämän myötä yhtiöön tuli uusi toimiala ja uusia työntekijöitä vanhojen kanssa samaan kulttuuriin. Samalla oli tietenkin tarve myös saada huollon väki ymmärtämään paremmin yhteisten toimintatapojen merkitys koko yrityksen maineelle ja tulokselle. Ja ehkäpä tekemään myös myyntiä.

Jyri Peuranen

Jyri Peuranen, toimitusjohtaja
SFT Finntekniikka Oy

Toimitusjohtaja Jyri Peuranen oli jo aikaisemmin tutustunut Tuplaamon Pasiin ja osallistunut myös Pasin koulutuksiin. Siksi hän päätyi tilaamaan henkilökunnalle koulutuksen Tuplaamolta.
– Tarvitsimme jonkun ulkopuolisen kertomaan miten asiakkaalle mennään ja miten heidän kanssaan täytyy toimia. Se tehoaa aina paremmin kuin oman johdon komennot, Peuranen kertoo.

SFT Finntekniikan porukassa oli paljon sellaisia, jotka eivät olleet koskaan osallistuneet tällaiseen koulutukseen. Siksi ilma oli sakeanaan skeptisyyttä. Lopputulos yllätti kuitenkin täysin.
– Pasi on todella hyvä esiintyjä, joka osaa ottaa porukan huomioon. Hän sai pahimmatkin kahviautomaatin ankeuttajat lämpenemään. Asentajat olivat mukana ja ottivat Pasin sanomasta opiksi. Koulutuksessa puhuttiin mm. sosiaalisesta mediasta paljon ja jälkeenpäin todella iso osa porukasta perusti esimerkiksi LinkedIn-profiilin. Nyt näymme paljon paremmin ulospäin ja se auttaa myynnin lisäksi myös rekrytoinnissa, Peuranen hehkuttaa.

Koulutuksen jälkeen yhtiössä meni työn alle mm. huoltokäyntiohjeistus, joka auttaa vakioimaan tekemistä. Peuranen suosittelee koulutusta ja Pasia yhdellä varauksella.
– Kaikille muille paitsi kilpailijoille suosittelen tätä koulutusta isosti. Pasi teki pohjatyöt erinomaisesti ja osasi kaivaa esiin sen, mitä me todella tarvitsimme. Ja hän ymmärtää aidosti kokonaisuuksia. Kunhan tässä korona antaa vähän lisää periksi, tilaamme Pasin ehdottomasta myös uudestaan kouluttamaan.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan homma menee näin:

  1. Valitse alta sinulle parhaiten soveltuva toteutustapa
  2. Tilaa palvelu oheisella lomakkeella
  3. Jos valitset alkustartin, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian ajankohdan sopimiseksi
  4. Toimitamme sinulle kahden arkipäivän sisällä tilauksestasi ohjeet, kuinka osallistujat pääsevät mukaan verkkokurssille
  5. Kurssi on käytettävissäsi vuoden tilaushetkestä. Luonnollisesti voit ostaa lisää voimassaoloaikaa vuoden kuluttua.

Valitse teille parhaiten sopiva toteutustapa

Kurssi, jonka tarkoitus on tuottaa lisää myyntiä, on selkeästi investointi. Tämän investoinnin hinta on kuitenkin varsin maltillinen. Kurssin hinta muodostuu perusmaksusta ja osallistujamaksusta. Perusmaksu on 997 € ja osallistujamaksun suuruus riippuu osallistujien määrästä. Voit laskea hinnan suoraan alla olevalla laskurilla.

Livestartin hinta riippuu puolestaan siitä, toteutetaanko se verkon yli vai paikan päällä ja jos paikanpäällä, niin kuinka kaukana Tampereesta. Verkossa toteutettuna sen hinta on 1980 € + alv. Paikan päällä toteutetun session hinnan löydät myös alla olevalla laskurilla.

Luonnollisesti voit myös pyytää tarjouksen suoraan minulta sähköpostilla: pasi@tuplaamo.fi tai puhelimella: 0400 300 385.

Jos sinä haluat saada henkilökuntasi tekemään enemmän myyntiä, nyt kannattaa ryhtyä toimeen. Tilaa kurssi väellesi alla olevalla lomakkeella, niin myyntiasenteiden muokkaus voi alkaa jo parin päivän kuluttua. Ja mitä pikaisemmin tilaat, sitä nopeammin investointi alkaa tuottaa tuloksia.

Laske koulutuksen hinta ja tee tilaus tällä lomakkeella: