Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

“(Kesä)työmarkkinoilla menestyy varmasti, kun osaa asiakaspalvelun perusteet.”

Hei sinä äiti, isä, mummo, kummi tai naapurin Alma!

Onko lähipiirissäsi nuori, jolle haluat antaa etulyöntiaseman kesätöiden haussa ja työkaluja koko elämän taipaleelle? Maailma on muuttunut ja työnantajat toivovat saavansa investoinnilleen vastinetta osaavien ihmisten avulla. Myös kesätyöntekijöiltä vaaditaan enemmän, ilman kortteja ja koulutusta ei ole asiaa edes jäätelökauhan varteen. Nyt sinulla on tilaisuus antaa tutulle nuorelle hyvä ponnahduslauta eteenpäin.

Nuoret pelastavat Suomen, annetaan heille työkalut sitä varten!

Minulla on pieni tavoite. Minä haluan pelastaa Suomen. Olen päättänyt tehdä sen auttamalla ihmisiä markkinoimaan ja myymään omia tuotteitaan ja palveluitaan paremmin. Aloitin työn tekemällä kiertueet, joilla autettiin 12 tuhatta yrittäjää ja yrittäjäksi aikovaa 80 paikkakunnalla ympäri Suomen.

Nyt haluan viedä työn seuraavalle tasolle ja suoraan sinne missä on meidän tulevaisuus. Nuorissa.

Haluan auttaa nuoria ymmärtämään mitä on asiakaspalvelu ja myynti. Haluan auttaa nuoria kartuttamaan taitovarastoa jo ensimmäisen kesätyön kynnyksellä. Haluan, että nuorten taitopankissa on ymmärrys siitä mitä taitoja yritykset ja yrittäjät toivovat nuorilla olevan. Haluan auttaa heitä polun alkuun, jotta he voivat omalla panoksellaan auttaa yrityksiä palvelemaan asiakkaitaan paremmin.

Tässä voittavat kaikki

Asiakkaat saavat parempaa palvelua. Työllistävät yritykset saavat tyytyväisempiä asiakkaita ja sitä kautta parempaa tulosta. Yrittäjät ja yritykset saavat askeleen valmiimpia nuoria töihin. Nuori saa jokaisen ammatin perusteisiin oppia, jonka avulla ne tulevien työpaikkojen ovet aukeaa ehkä aavistuksen helpommin.

 

Mikä tärkeintä, siitä ensimmäisestäkin kesätyöstä saattaa tulla parempi kokemus, kun ymmärtää ihmisten kohtaamisen olevan sarja yksinkertaisia asioita eikä astrofysiikkaa. Nuoren on helpompaa mennä töihin, kun tietää mitä häneltä odotetaan ja taitopankissa on edes pieni aavistus perusasioista hallussa.

Elämä on toisten ihmisten palvelemista – tulevaisuudessa jopa enemmän kuin milloinkaan ennen

Sähköasentaja, automekaanikko, sairaanhoitaja, arkkitehti, kunnan virkamies – kaikkien työhön kuuluu asiakaspalvelu ja myynti. Sairaanhoitaja ei suoranaisesti myy mitään, mutta viikkopalaverissa pitää myydä omat ajatukset tai potilaalle ajatus muutoksesta.

Jos me voimme antaa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa nuorelle avaimia oman tulevaisuutensa perustaitoihin, koko kansakunta voittaa pitkässä juoksussa.

Mitä jos vuosien kuluttua meidän ei tarvitse enää luimistella kuinka ruotsalaiset osaavat markkinoida kaiken paremmin ja jenkit palvella asiakkaat. Mitä jos muutamien vuosien kuluttua meidät tunnetaan maailman parhaan asiakaspalvelun ja myynnin kansakuntana.

Ammennan vuosikymmenten asiakaspalvelukokemusta nuorille kolahtavalla tyylillä

Minä olen palvellut ihmisiä 27 vuoden ajan: ensimmäisen kerran kahdeksanvuotiaana perheyrityksen tiskin takaa ja siitä matka on jatkunut ruoan, juomien, viihteen, huonekalujen, kulutuselektroniikan ja liikelahjojen kautta yrittäjyyteen. Yrittäjänä työni on asiakkaiden palveleminen ja asiakaspalvelijoiden sekä myyjien kouluttaminen. Yrittäjänä olen myös käynyt kouluissa puhumassa nuorille yrittäjämäisestä asenteesta YES-kummina. Nyt on tullut korkea aika yhdistää nämä osa-alueet.

Kattava verkkokurssi, jonka ehtii suorittaa vielä ennen kesätöiden alkua!

Olen rakentanut asiakaspalvelun ja myynnin verkkokoulutuksen, joka on suunnattu 15 - 19 -vuotiaille nuorille. Vaikka olen valinnut kohderyhmäksi nuoret, tämä ei ole mikään Pikku kakkosen satuhetki. Tämä on täyttä asiaa, konkreettisin esimerkein elävästä elämästä. Käytännössä nämä ovat samoja asioita, joita koulutan asiakaspalvelun ammattilaisille, jotka ovat tehneet työtään jo vuosia.

Koulutuksen sisältö:

  • Perusta kuntoon - mitä perustaitoja on osattava:
    Kesätyötä hakiessa
    Työntekijän vastuut
  • Työnantajien odotukset ja toiveet
  • Mitä asiakaspalvelu on
  • Mitä myynti on
  • Myynnin neljä askelta
  • Asiakaspalvelun PASI™-malli
  • Kieli käytössä - miten puhutellaan asiakkaita
  • Pukeutuminen ja ulkoasu

Verkkokoulutuksessa käydään läpi asiakaspalvelun ja myynnin perusteet, tulevaisuuden taitoja ja hieman myös normaaleja käytöstapoja. Opetan kursilla myös LinkedIn-profiilin perustamisen ja sen ohella verkostoitumista, eli kuinka verkostoitua tulevaisuuden työnantajien kanssa.

Kaikkiaan materiaalia on noin viisi tuntia. Kaikki tämä aineisto löytyy verkosta, eli koulutuksen voi suorittaa omaan tahtiin katsomalla sarjan videoita, tekemällä tehtäviä niiden tiimoilta sekä suorittamalla loppukokeen. Hyväksytyn loppukokeen jälkeen osallistuja saa itselleen todistuksen kurssista, jonka voi sitten liittää omaan ansioluetteloon ja työhakemuksiin.

Tähän tiiviiseen kurssiin on paketoitu aineksia niin lukion opinto-ohjauksen ja psykologian kuin äidinkielen, yhteiskuntaopin, filosofian ja historiankin kursseihin liittyen, soveltavia yrittäjyyskursseja unohtamatta. Kurssi sopii kaikille nuorille työelämään suunnistaville tai siellä ensiaskeleitaan ottaville. Pasi osaa kertoa aiheista elävästi ja osallistaen. Voin suositella lämpimästi tätä kurssia, se jättää takaraivoon oikeassa työelämässä tarvittavia kullanarvoisia tärppejä sekä ohi lukiokurssienkin ulottuvia aitoja elämänohjeita.
 
Leena Ståhlberg, opinto-ohjaaja, työhönvalmentaja

Tuplaamon aspa- ja myyntikoulutus nuorille on jotain, mitä olisin halunnut itsekin työelämään päästyäni päästä opiskelemaan. Toisaalta vielä parempaa, että voin tarjota koulutuksen nyt meidän omille kesätyöläisille ja meille tuleville nuorille, jotta heidän tulevaisuutensa on valoisa.

Koulutukseen on hämmentävän hyvin kaivettu asioita, jotka ovat niin sanottua hiljaista tietoa. Kurssin käytyään nuori on valmis paitsi kesätöihin myös hyvään elämään yhteiskunnassa.

Arttu Muukkonen
Lehmus Roastery -kahvipaahtimo ja Satamatie 6 -kahvila
Toimitusjohtaja, perustaja

Kaikille sopivaan hintaan: 19,90 € tai ilmaiseksi – lahjoitamme jokaista ostettua koulutusta kohden yhden koulutuksen paikallisten hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta vähävaraisille nuorille!

Kaikilla Suomen nuorilla tulisi olla mahdollisuus osallistua tähän koulutukseen. Siksi olemme hinnoitelleet ohjelman jokaisen lompakolle sopivaksi. Koko paketin hinta on 19,90 € (sis. alv 24 %).

Valittetavasti tuokin on iso raha monelle. Siksipä lahjoitankin jokaisesta ostetusta koulutuksesta yhden ilmaisen verkkokoulutuspaketin nuorelle, jonka perheen rahat ovat syystä tai toisesta tiukassa. Nämä ilmaiset kurssit jaetaan paikallisten hyväntekeväisyysjärjestöjen kautta siten, että ilmainen koulutus menee maksullisen koulutuksen ostajan paikkakunnalle. Jos siis ostat koulutuksen ja olet Luvialta, myös ilmainen koulutus menee Luvialle. Enkä lahjoita koulutusta edes omissa nimissäni, vaan sinun.

Tarjoa läheiselle tai itsellesi etulyöntiasema työmarkkinoille!

Jos tiedät nuoren – vaikka itsesi – joka tarvitsee juuri tämän koulutuksen, klikkaa itsesi verkkokauppaan ja osta paikka koulutuksessa. Jokaisesta 19,90 € arvoisesta ostoksesta, lahjoitan yhden hyväntekeväisyyteen.

Koulutusterveisin

Pasi Rautio
0400 300 385
pasi@tuplaamo.fi

P.S. 
Nämä yritykset / henkilöt ovat jo hankkineet asiakaspalvelukoulutuksia nuorille ja lahjoittaneet samalla koulutuksia hyväntekeväisyyteen.

Notarec Oy 
Suomen Sisältömedia Oy / Blogivalmentaja Tiia Konttinen
Jani Nurmi / Aikuiskoulutus Taitaja
Pasi Rasku / Huom! Pirkanmaan Laatuvälitys Oy
Laatulukko Oy
Länsi-Suomen Metsätilat / Jukka Pusa
Make Office oy
Tiltaltti Shop Keuruu
Mika Talvisilta / Migatronic Oy
Riikka Backman / Voimistaja
Chempolis Oy
Ravintola Buena Vista
Otto Kuivalainen / Vendacon Oy
Miika Natunen / SRTP