Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Analyysiä, roita, ctr:rrää, myyntiennusteita, liidianalyysiä, prosesseja, monikavamarkkinointia, somea, mokkulaa, padia ja hässäkkää. Tietojohtamista, asiakasjohtamista ja vielä henkilöjohtamista.

Parempia asiakkaita, parempi liksa, paremmat markkinointivälineet, parempia ideoita.

Siinäpä nippu asioita, joiden kanssa useampi yrittäjä, pieni tai suuri, tai yrityksen myyntitiimin vetäjä parhaillaan pähkii. Välineitä ja mittareita on niin paljon, että hitaampaa heikottaa.

Livenä ja verkossa kuulee ja näkee keskusteluita, joissa moni pohtii millä mittareilla myyntiä pitäisi tarkistella. Suurimmalla osalla käytössään on jos jonkinlaista mittaria, joita seurataan päivästä toiseen, että koska se viisari värähtää. Samaan aikaan sähköpostissa makaa vastaamattomia tarjouksia tai tarjousten perään ei kysellä kertaakaan.

Ihminen toimii kuitenkin tässäkin samalla tavalla kuin muussakin elämässä. Suurin osa meistä nimittäin pelkää muutosta tai omasta tekemisestään vastuun ottamista.

Useimmat meistä haluavat antaa laihduttamisen muiden käsiin (painonvartijat, kuntosalit), ruokavaliot valtavirran vietäväksi (hiilariton, Atkins) ja myynnin onnistumiset erilaisten mittausohjelmien varaan. Ei uskalleta tarttua itse härkää sarvista.

Samalla tavalla moni yrittäjä toivoo ulkopuolisen tarjoavan avaimet käteen -onnistumisen.
Myynti- tai markkinointitempauksen pitäisi räjäyttää pankki kerrasta, ja mielellään niin, että ei tarvitse itse tehdä juuri mitään.

Toki jokaisella yrityksellä pitäisi olla suunniteltu myynti- ja markkinointiprosessi, mittarit mitä panostettu aika, markkinointi ja työ tuottaa. Mutta kohtuus kaikessa.

Jokaisen meidän tulisi joskus päästää hetkeksi irti mittareiden tuijottamisesta, ottaa puhelin käteen tai mennä asiakkaan luokse ja kysyä, mitä asiakas tarvitsee.

Montako käyntiä tai soittoa per sisääntullut kauppa, siinä on mittaria riittävästi.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!