Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Yhä useampi yritys yrittää keksiä miten tarjota asiakkaille elämyksiä. Tänään koimme karvaasti sen, kuinka pankkimaailma kulkee aivan toiseen suuntaan.

Vierailimme pankissamme koko perheen voimin avaamassa jälkikasvulle tilit. Pankki tarjosi tuoreemmalle tulokkaalle myös pienen pesämunan, mutta vanhempi joutui tyytymään säästöpossujen sisällön tallettamiseen. Ja siinäpä olikin tyytymistä.

Kun paperityöt oli saatu toimitettua ja tilit olivat avoinna, nostimme kaksi täyttä säästöpossua pöydälle. Mitä tekee virkailija? Hakee umpitylsännäköisen pussi, johon kirjoittelee jotakin, sitten hän täyttelee jonkin pienen lomakkeen ja lopuksi kaataa rahat lippaista pussiin.

”Nämä näkyvät tilillä sitten suunnilleen viikon kuluttua.”

Viikon kuluttua? Vaikka kolmivuotias ei vielä rahan päälle ymmärrä, ei kulu kauaa, että se alkaa kiinnostaa. Äitiä ja isää olisi ainakin kiinnostanut jo nyt montako euroa lippaisiin oli saatu kerättyä. Vaan ei. Viikon kuluttua tilille ilmestyy jotakin.

Muistan kuinka hienoa oli lapsena käydä pankissa säätölippaan kanssa. Kassatäti kertoi heti kuinka paljon kolikoita oli kertynyt ja sain myös nähdä pankkikirjan, johon lukema oli präntätty. Se oli oikea elämys. Nyt lapsemme saivat vain käydä lasikuutiossa kuuntelemassa näppäimistön nakuttelua.

Jatkossa eivät varmasti sitäkään, koska kolikoiden tilitys on muuttunut täysin automaattiseksi. Pankissa käyminen on lapsilleni siis sitä, että käydään kaatamassa kolikoita sisään koneeseen.

Ymmärrän toki, että tämä on juuri se suunta, johon pankit jatkuvasti pyrkivätkin. Persoonattomuudella on varmasti myös hyvät puolensa, mutta siitä en ole varma näkyvätkö ne jotenkin asiakkaalle.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!