Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Juuri nyt maanviljelijät virittelevät levikepyöriä traktoreihinsa. He tekevät sen järkevästä syystä, mutta miksi sinä pidät levikkeitä kiinni yrityksesi markkinoinnissa vuoden ympäri?

Vaikka keväällä maanviljelijällä pukkaa rajusti kiirettä, minä pidin aina juuri toukokuusta eniten. Vaikka pöly tunki kurkkuun ja nenään ja vielä nukkumaan mennessä koko kroppa tärisi traktorin tahdissa, silti touhusta nautti.

Ennen keväiselle pellolle menoa täytyy kuitenkin kiinnittää levikepyörät ainakin takarenkaisiin. Niiden tehtävä on yksinkertainen: traktorin paino jakautuu isommalle alueelle. Tällöin maa ei tiivisty liiaksi ja samalla riski jäädä kiinni pehmeään peltoon pienenee.

Ilman levikepyöriä traktori tekisi peltoon paljon syvemmät jäljet.

Nyt kenties ihmettelet, että miten tämä liittyy sinuun. Varsinkin jos et myy maatalouskoneita.

Levikepyörät koskettavat sinua siksi, että sinulla luultavasti on sellaiset kiinni yrityksessäsi, vaikka pärjäisit paremmin ilman niitä.

Yrittäjänä ja markkinoijana haluat tehdä mahdollisimman syvän jäljen, eikö niin. Haluat, että yrityksesi markkinointiin törmännyt ihminen muistaa sinut mahdollisimman hyvin. Että hän vaikuttuu ensikohtaamisestanne niin, että ryhtyy asiakkaaksi. Mieluiten heti.

Jälki jää kuitenkin aivan liian matalaksi, koska yrität saada sellaisen aikaan mahdollisimman moneen ihmiseen samaan aikaan. Jaat painosi, eli käytännössä resurssisi liian laajalle alalle.

Toisin kuin maanviljelijä, haluat survoa koko teholla pienemmälle alueelle. Silloin pystyt taistelemaan paljon isompia kilpailijoitasi vastaan menestyksekkäästi. He nimittäin kuitenkin kylvävät setelinsä levälleen pitkin peltoa.

Totta on toki myös se, että ilman levikepyöriä traktori voi jäädä kiinni märkään maahan.

Se kuitenkin tarkoittaa yleensä sitä, että farmari on rynnännyt pellolle aivan liian aikaisin.

Sinullekin voi toki käydä niin, jos syöksyt päätä pahkaa jonkin kapean kohderyhmän kimppuun tekemättä minkäänlaista taustatyötä. Kohta huomaat olevasi rahattomana ja jumissa tuotteen kanssa, jota kukaan ei halua ostaa.

Tee siis kotiläksysi ja lähde sitten tekemään sitä syvää jälkeä. Vaikka se tuntuukin pelottavalta, se on silti ainoa todella järkevä vaihtoehtosi.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!