Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Vietin pari päivää Helsingissä valmentamassa. Keskiviikkona hilpaisin yksin lounaalle Uudenmaankadulla sijaitsevaan Ysibaariin. Heti ovelta minut toivottivat tervetulleiksi rouhea sisusta ja mielettömät ruoantuoksut.

Kassalla minut taasen otti vastaan pari kaksikymppistä nuorta naista. Tai eivät he ottaneet vastaan. Ei tullut tervehdystä, tuli vain nyökkäys ja toinen nyökkäys osoittaakseen ruokalistojen sijainnin.

Tilasin ja maksoin, ilman ohjeistusta päättelin ruokajuomien sijainnin ja siirryin istumapaikan etsintään.

Tupa oli täynnä hipstereitä, mainostoimistojen siistien visujen duunaajia, insinööritoimistojen osaajia ja muutama espanjaa pamlaava nuori.
Sain lounaaksi ehkä parasta pastaa, sitten 90-luvun Italian reissun jälkeen.

AsenneAinoa mikä tässä paikassa minua ihmetytti, oli tyly palvelu.

Palasin valmennettavien pariin ja kerroin heti tietysti kokemuksestani. Olinhan aamun saarnannut ihmisten kohtaamisesta, huomioimisesta ja käytöstapojen tärkeydestä.

Yllätyin kun minulle kerrottiin että Helsingissä useissa paikoissa kuuluu vähän niinkuin paikan tyyliin, että palvelu on tylyä.
Maalaispoikana seisoin suu auki. Kelaa tyly on coolii, tuli heti mieleeni.

Missä ovat ihmisten arvot? Miksi asiakasta, joka maksaa palkkasi, ravintolasi toimeentulon, pitää kohdella kuin ilmaa? Mihin tämä yhteiskunta on oikein menossa? Mitä hienoa on huonossa palvelussa?

Mietin, että kestänkö seuraavallakin kerralla huonon palvelun ja syön herkullista pastaa, vai etsinkö toisen lounaspaikan. Päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!