Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Harhaluulo 1: Asiakaslehti on tehokas viestinnän väline.

Kukkua. Asiakaslehtiä selataan vain lääkäriä / junaa / oikeuden päätöstä odotellessa, ja silloinkin ajatukset ovat jossain aivan muualla. Testaa vaikka: mene kysymään keneltä tahansa ihmiseltä, mitä hän muistaa juuri pläräämästään asiakaslehdestä. Todennäköisesti hänellä ei ole haisuakaan, mitä hän on minuutti sitten lukenut.

Harhaluulo 2: Asiakaslehti lisää kauppoja ja asiakkaiden uskollisuutta.

Pötyä. Kenelläkään ei ole varmaa tietoa siitä, paljonko asiakaslehti saa aikaan kauppoja. Lukijatutkimuksiin ei voi luottaa, koska asiakkaat kaunistelevat tai arvioivat väärin lehden vaikutusta ostamiseensa.

Harhaluulo 3: Asiakaslehti parantaa yrityksen imagoa.

Katin kontit. Onko muka VR:n imago hyvä, vaikka sillä on Matkaan-lehti? Tai muistatko, kuka on Fennian tai Vattenfallin asiakaslehden päätoimittaja? Muistatko edes lehden nimeä? Ylimääräinen puita kuluttava paperipruju ei tee minkään valtakunnan vaikutusta asiakkaaseen. Sitä paitsi, jos kaikilla puljuilla on asiakaslehti, kukaan ei erotu massasta.

Harhaluulo 4: Asiakaslehti on halpa tapa tavoittaa massat.

Kissan viikset. Vaikka lehti jaettaisiin joka niemeen, notkoon ja saarelmaan, sitä ei todennäköisesti lueta. Moni heittää asiakaslehden siltä seisomalta paperinkeräykseen, koska yksipuolinen tieto ei kiinnosta, lehti on laaduton tai lukemiseen ei ole aikaa. Jos asiakaslehden kustannukset jaettaisiin oikeiden eikä näennäisten kontaktien määrällä, tulos voisi olla hätkähdyttävän surkea.

Bonuksena kehitysehdotus:

Pidä mieluummin yllä laadukasta verkkosivustoa, jossa on monipuolisia artikkeleita toimialaltasi, usein päivittyvä blogi, kunnolliset haku- ja keskustelutoiminnot sekä yrityksesi vanhojen tuotteiden kauppapaikka. Säästät luontoa ja asiakkaasi aikaa. Lisäksi tiedon helppo löytyminen koukuttaa asiakasta ja saa myös hakukoneet suosimaan sinua.

Karthago on hävitettävä, ja asiakaslehdet myös.

« | »

Yksinyrittäjäkin voi tehdä mukavan tilin inhimillisellä työmäärällä!

Yrittäjänä sinun pitäisi joko

  1. Tienata paremmin kuin työntekijänä.
  2. Tehdä vähemmän töitä samalla tulotasolla.
  3. Saada päättää vapaasti milloin, missä ja kuinka paljon teet töitä ja silti tulla toimeen mukavasti.

Jos yksikään noista kohdista ei toteudu, yrittäjyyden riskien ottaminen on järjetöntä. Kun hoidat asiat oikein, voit saavuttaa tilanteen, jossa tienaat paremmin, teet vähemmän töitä ja nautit yrittäjän vapaudesta. Tämän koulutuksen ainoa tavoite on viedä sinut sinne.