Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Ei toi toimi meillä. Meidän ala on niin erilainen että ei toimi. Kyllä toi varmaan jossain muualla toimii mut ei meillä. Kyllä mä tekisin jos voisin, mutta kun….

Suurin este oppimiselle on ihminen itse. Pää luo keinotekoisia esteitä kuun väärästä asennosta aina kouluttajan tukan väriin saakka. Ei toimi ja ei voi.

Asenteella ja motivaatiolla on oppimisessa tärkeä osa. Väkisin pakotettu ei kaaliin uppoa. Et katso televisiostakaan huonoa sketsiviihdettä, jos se ei naurata. Kun tahto ja motivaatio on asetettu oikealle taajuudelle, oppiminen voi alkaa.

Suurin kynnys on kyky muuttaa opit omalle allalle. Jos puhutaan myynnin ja asiakaspalvelun perusteista, ovat ne aina samat. Mikään ei muutu, mennään sitten ovesta sisään vaikka pyöräkauppaan tai apteekkiin.

Ihmisen syyt ostaa ovat aina samat. Ihmisen tarpeet asiakaspalvelussa ovat aina samat.
Ei ole merkitystä missä ympäristössä palvelua annetaan. Sillä on merkitystä onko asiakaspalvelu hyvää ja onko myynnin tekniikka kohdallaan.

Vai pystytkö todistamaan, että ihmisen ajatusmaailma muuttuu niin radikaalisti marketin kassan ja apteekin oven välillä, että asiakaspalvelun ja myynnin perussäännöt eivät enää päde jälkimmäisessä?

Ei päde meillä -jargoni on vain yksi tapa suojautua muutoksen pelkoa vastaan. Kun meillä on aina tehty näin niin tämä ei voi toimia meillä.

Toki on eri asia myydä antibiootteja tai kaivosporia – tuotteissa on hiukan eroja – mutta sama tekniikka ja samat perustiedot pätevät kummassakin kaupassa.

Ihminen ostaa aina ihmiseltä, vielä eivät koneet tee kauppaa keskenään.

Palvele ihmistä, myy ihmiselle. Kun osaat perusteet, osaat sen tehdä missä tahansa.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!