Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Vappuaattona ajelimme perheen kera ohi Makuunin. Joskus siinä luukussa tuli vierailtua melkeinpä viikoittain, mutta nyt totesimme, että edellisestä kerrasta on vierähtänyt pari vuotta. Montako kertaa niiden vuosien aikana Makuuni on markkinoinut meille?

Koska kysyjä olen minä ja koska luit jo otsikkoni, arvasit luultavasti oikein: ei kertaakaan. Entä sitä ennen?

Firman klubikortti on täyttänyt lompakkoani vuosituhannen alusta saakka, mutta en ole saanut koskaan markkinointipostia Makuunilta!

Moni yrittäjä pähkii miten ihmeessä niitä asiakkaiden yhteystietoja saisi, jotta heille voisi markkinoida. Alkajaisiksi voisi kokeilla kysymistä, mutta Makuunin kohdalla tätä ongelmaa ei ole. Jos haluat vuokrata jotakin, tietenkin sinun täytyy antaa yhteystietosi.

Makuunin tietokannassa lepää siis valtaisa määrä maksavien asiakkaiden yhteystietoja. Eikä pelkästään osoitteita, sillä ainakin puhelinnumero heidän tiedostoistaan löytyy, sähköpostiosoitteista en ole ihan varma.

Sen lisäksi, että Makuuni tietää täsmälleen miten tavoittaa JOKA AINOA heiltä leffan vuokrannut, he tietävät paljon muutakin. He tietävät tasan tarkkaan KUINKA USEIN JA KUINKA PALJON kukin asiakas on rahaa heidän putiikkiinsa kantanut.

Eikä tässäkään vielä kaikki. Heillä on hallussaan yksityiskohtaiset tiedot siitä, MLLAISISTA LEFFOISTA kukin asiakas pitää. Ja vielä, he tietävät minuutilleen MILLOIN VIIMEKSI asiakas on firmassa asioinut.

Eipä taida löytyä kuin iso S ja iso K, joilla on kattavammat tiedot asiakkaistaan. Ja miten Makuuni hyödyntää tätä aarrettaan? EI MITENKÄÄN.

Keltainen leffakirjasto leikkii kuollutta.

On toki totta, että leffavuokraus on auringonlaskun ala. Enää ei nimittäin tulisi mieleenkään mennä Makuuniin. Leffan saa vuokrattua suoraan television kautta ex-tempore ja karkit on kätevä napata mukaan kauppareissulla marketista. Miksi Makuuni ei ole mukana tässä kehityksessä on ainakin alaa tuntemattomalle mysteeri.

Täysin luovuttanut firma ei näytä olevan. Ainakin rajua kampanjaa on juuri nyt päällä ja oheistuotemyyntiäkin yritetään nettisivujen kautta. Kysymys kuuluukin, miksi minun piti mennä nettisivuille saadakseni tietää näistä asioista?

Vuosien saatossa talouteemme on vuokrattu arviolta 200-250 leffaa Makuunista. Voisiko tästä kenties päätellä, että pidämme elokuvista, että kuulumme kohderyhmään?

Silti Makuuni on meille yhtä kuollut kuin Koti-Idea ja se on täysin heidän omaa syytään.

« | »
tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!