Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Valtava määrä ihmisiä haaveilee yrityksen perustamisesta. Suuri osa heistä metsästää sitä tykki-ideaa. Tuotetta, jota kukaan ei ole vielä keksinyt. Turhaan.

Kuinka moni maailman 500 suurimman listalle yltäneistä yrityksistä saa kiittää menestyksestään tuotetta tai palvelua, jota ei ollut olemassa ennen kuin he tekivät lanseerauksensa? Liekö sellaisia 1000 suurimman joukossa.

Kyllä, nämä yritykset ovat tehneet ainutlaatuisia tekoja tekemällä vanhoja asioita uudella tavalla, yhdistämällä asioita yllättävästi, keksimällä tuotteelleen uusia käyttötapoja.

Ne ovat käyttäneet pyörää luovasti, mutta keksimisen ja tunnetuksi tekemisen hoitivat muut.

Ensimmäisenä markkinoille tuleva yleensä törmäilee kivikoihin vähän väliä ja tulee samalla merkanneeksi väylän, jota pitkin seuraavien on turvallista purjehtia. Vaikka reitin avaaja pysyisikin pinnalla, vauriot hidastavat vääjäämättä vauhtia ja muut menevät ohi.

Unohda siis koskemattoman idean metsästäminen. Keskity siihen, mitä ihmiset jo nyt ostavat ja mieti miten voisit tehdä asiat paremmin kuin muut.

Lisää asiaa

« | »
tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!