Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Mangahahmoja, käveleviä torneja, sambatanssijoita, väsyneitä laulajia, ”hassunhauskoja” poliisi-, lentäjä- ja lääkäriasuja sekä tuhottomasti roskiin meneviä esitteitä ja paperikasseja. Niistä oli Matkamessut 2011 tehty.

Kuka näistä messuista hyötyy? Minäpä tiedän: Messukeskus, mainostoimistot, painotalot ja majoitusliikkeet. Tuskin kovin moni näytteilleasettaja saa rahallista satsausta takaisin ainakaan messujen aikana kauppaa tekemällä.

Tammikuussa tehty imagomainonta tai asiakkaan paperikassiin työnnetty mainos tuskin kantaa kesäkuulle tai tuo kovinkaan monen kotimaisen maatilamatkailuyrityksen taskuun rahaa.

Jospa tulevina vuosina tekniikka mahdollistaisi esitteiden välittämisen jossain muussa muodossa kuin paperisena. Silloin voisi messuosastoilla jäädä aikaa itse myymiseen tai edes asiakkaiden yhteystietojen saamiseen.

Enpä taida avautua enempää, hukkaan heitettyä palstatilaa.

Mitä mieltä sinä olet? Olitko messuilla ja näitkö jotain joka sai sinut ostamaan? Saiko joku osasto sinut jättämään yhteystietosi?

PS. Muutama positiivinenkin pilkahdus toki näkyi, ei maailma ihan näin harmaa ole….

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!