Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Kirjoitin reilu vuosi sitten Katsastusmiehen mainiosta markkinointikirjeestä. Viime vuoden lopulla sain heiltä taas postia. Oli tapahtunut kehitystä, mutta sitä olisi voinut olla enemmänkin.

Varsinaisessa kirjeessä muutoksia oli tapahtunut hyvin vähän. Viimeksi oli kyse avajaiskutsusta ja -tarjouksesta, joten ne kohdat oli tietenkin muutettu. Lisäksi pumaskaan oli lisätty toinen jälkikirjoitus, jossa kerrottiin viiden euron alennuksesta.

Kirjeen mukana tuli myös tuo mainittu alennus kupongin muodossa sekä hieman puutteellisin tiedoin varustettu lappu, jossa mainostetaan Matti Ijäksen Katsastus-elokuvan DVD-versiota. Sen saa Katsastusmieheltä ”erikoishintaan”.

Ottaen huomioon, että esimerkiksi Filmifriikki tarjoaa elokuvan kotiin kannettuna hintaan 14,90 + toimituskulut, olisi hinnan voinut tässäkin kupongissa mainita. Mieluummin tietysti tähänkin tarjous: ”Tällä kupongilla” jne.

Varsinaisessa kirjeessä muutosten olemattomuus jätti hieman valjun maun. Edellisellä kerralla preivi teki suuren vaikutuksen, koska se oli niin erilainen. Nyt odotukset olivat korkealla, kun huomasin keneltä olen postia saanut, mutta sainkin saman kirjeen kuin viimeksi.

Tämä on toki yhden kaikesta markkinointimateriaalista kiinnostuneen hyypiön henkilökohtainen näkemys, eikä sen perusteella toimivaa myyntikirjettä kannata hyllyttää.

Kun kirjeeseen on nyt lisätty viimeksi puuttunut mitattavuus, ei tehoa tarvitse arvailla.

Katsastusmies tietää pian tasan tarkkaan, kuinka moni käänsi autonsa nokan kohti haluttua paikkaa tämän kirjeen perusteella.

Edelleen jäin kuitenkin kaipaamaan erästä oleellista asiaa. Kirje antaa vaikutelman, että minua todella lähestyy ihminen, mutta tämä ihminen ei näy missään. Katsastusmies on toki piirroshahmo, mutta kuka tämä Markku on ja miltä hän näyttää?

Onko hän konttorin omistaja, vai joku kanta-asiakas, joka käy istumassa joka päivä muutaman tunnin toimiston väkeä viihdyttämässä?

Paljastakaa Markku, ja alan taas kiinnostua.

Kehitystä on siis tapahtunut ja sitä tarvitaankin. Katsastusalaa saattaa nimittäin kohdata tulevina vuosina raju myllerrys. Toisista erottuva markkinointi ja etenkin huippuunsa hiottu palvelu ovat keinot menestyä kilpailussa. Ellei sitten halua syödä kaikkia katteitaan hintasodassa.

Viime vuonna ilmoitin poikkeavani aivan taatusti Katsastusmiehen pakeilla autoni kera, mutta niin vain helppous vei voiton. Kävin asemalla, joka sijaitsee muutaman sadan metrin päässä työpaikalta, koska en viitsinyt lähteä ajamaan Lielahteen.

Kuinka tänä vuonna käy, se nähdään lähiviikkoina.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!