Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Näin minä tekisin juuri nyt, kun viimeiset rakettien savut ovat hälvenneet ja olisin autokauppias, joka haluaisi tuottaa asiakkailleen vieläkin parempaa asiakaspalvelua.

Etsisin huoltotiskille talon parhaat jampat. Ne, joilla on asenne kohdallaan, jotka osaavat kohdata vihaisenkin asiakkaan ja haluavat sydämestään palvella asiakastaan. Sillä onhan tämä talon tärkein toimipiste niiden myyjien rinnalla.

Sen jälkeen laittaisin nämä ykkösketjun kaverit kurssille, jossa opeteltaisiin ainakin seuraavia asioita.

1. Toiminta puhelimessa, hymy näkyy ja kuuluu puhelimenkin kautta. Vika ei aina ole asiakkaassa; joskus myös huoltomies on tehnyt virheen tai auto on vain täynnä vikoja.

Kiukkuisen, tukalassa tilanteessa olevan asiakkaan voi saada hyvälle tuulelle jo puhelimessa.

2. Viestintä sähköpostilla ja asiakkaan kohtaamisessa.

Sähköpostiviesteihin tulisi sisällyttää aina mahdollisimman paljon tietoa. Huoltoaikaa varatessa asiakkaalle voisi laittaa vaikka huollon sisällön pelkän hinnan sijasta.

Tiskilläkin ymmärtävä tai joskus jopa vieno hymy voi auttaa sen sijaan, että vastassa on elämäänsä kyllästynyt konttorirotta.

3. Huoltoneuvojan työ on muutakin kuin papereiden lukemista asiakkaalle. Näiden jamppojen tulisi tietää niksit ja neuvot, joilla asiakas voisi itse jopa testata eri asioita ja näin nopeammin päästä ajoneuvon vikatilanteeseen kiinni (kun asiakas esimerkiksi soittaa huoltoneuvojalle).

Opettaisin ja alleviivaisin tälle ryhmälle, että he ovat tämän talon tärkein tiimi. Ostaisin myös ulkopuolisen palvelun, joka aktiivisesti mittaisi asiakastyytyväisyyttä, ja kehittäisin huollon toimintoja jatkuvasti.

Viimeisenä opettaisin tälle ryhmälle, että jokaiselle asiakkaalle on lähtiessä sanottava: ”Mukava kun kävit, ja tervetuloa uudelleen!”

Näin minä tekisin juuri nyt, kun viimeiset rakettien savut ovat hälvenneet ja olisin autokauppias, joka haluaisi tuottaa asiakkailleen vieläkin parempaa asiakaspalvelua. Mitä sinä tekisit?

« | »

Yksinyrittäjäkin voi tehdä mukavan tilin inhimillisellä työmäärällä!

Yrittäjänä sinun pitäisi joko

  1. Tienata paremmin kuin työntekijänä.
  2. Tehdä vähemmän töitä samalla tulotasolla.
  3. Saada päättää vapaasti milloin, missä ja kuinka paljon teet töitä ja silti tulla toimeen mukavasti.

Jos yksikään noista kohdista ei toteudu, yrittäjyyden riskien ottaminen on järjetöntä. Kun hoidat asiat oikein, voit saavuttaa tilanteen, jossa tienaat paremmin, teet vähemmän töitä ja nautit yrittäjän vapaudesta. Tämän koulutuksen ainoa tavoite on viedä sinut sinne.