Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

1. Perustat kirjapainon. Otat ison lainan, jolla saat ostettua itsellesi painokoneen ja vuokrattua tilat yrityksen pyörittämistä varten. Kuukausia, jopa vuosia tuskailet markkinoinnin kalleutta ja elät kädestä suuhun. Jos asiakkaat eivät satu löytämään yritystäsi, kaadut ryminällä.

2. Perustat kirjapainon. Otat pienen lainan ja käytät sen markkinointiin ja myyntiin. Saamasi tilaukset teetät alihankintana toisessa kirjapainossa. Kun yritykselläsi on tasainen asiakasvirta, alat investoida laitteisiin. Jos asiakkaita ei löydy, pyyhit pölyt olkapäiltäsi ja siirryt toiseen bisnekseen.

1. Perustat konsulttitoimiston. Uskot, että et tarvitse lainaa, koska sinulla on aikaisempien töidesi kautta jo riittävästi kontakteja. Jostakin syystä töiden saaminen kuitenkin kestää. Otat jokaisen vastaan tulevan pikku keikan, jotta pärjäät odottaessasi isoja tilauksia kontakteiltasi. Niitä ei koskaan tule.

2. Perustat konsulttitoimiston ja varaudut siihen, että et saa maksettua itsellesi palkkaa vuoteen. Satsaat reilusti markkinointiin ja myyntiin ja metsästät vain tietynlaisia toimeksiantoja. Vuoden kuluttua sinulla on muutama erinomainen asiakas ja maksat itsellesi ensimmäisen palkan.

1. Perustat lahjatavaraliikkeen. Otat lainaa vaihto-omaisuuden ostamista, yrityksen pyörittämistä ja omaa palkkasi varten. Haluat, että asiakkaasi löytää liikkeestäsi varmasti kaiken tarvitsemansa. Tavarapaljouden keskellä päivittelet yksin markkinoinnin kalleutta ja vuoden kuluttua lyöt lapun luukulle.

2. Perustat lahjatavaraliikkeen. Otat lainaa vaihto-omaisuuden ostamista, yrityksen pyörittämistä, omaa ja työntekijän palkkaa sekä markkinointia varten. Rajoitat valikoimaasi, jotta voit ostaa tavaraa edullisemmin ja jotta voit kohdentaa markkinointiasi. Työntekijäsi pitää liikettäsi auki sillä aikaa, kun sinä hoidat markkinointia, hankit yhteistyökumppaneita ja kehität uusia tapoja palvella asiakkaitasi. Vuoden kuluttua palkkaat toisenkin työntekijän.

1. Nämä skenaariot ovat yliampuvia kärjistyksiä eikä niillä ole mitään yhteyttä todellisuuteen.

2. Nämä tarinat pitävät sisällään vinhan perän markkinoinnin merkityksestä yritystoiminnassa.

Lisää asiaa

« | »
tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!

tuplausopas-mockup

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!