Oletko yrittäjä ja mietit markkinointia? Olet perillä!

Seminaarit tai niiden turhuus on kestoaihe kahvihuonekeskusteluissa. Siitä huolimatta joka päivä iso joukko ihmisiä istuu kovahintaisessa seminaarissa. Turhat tapahtumat ovat rahantuhlausta, mutta onneksi voit itse vaikuttaa siihen, paljonko saat rahoillesi vastinetta.

Seuraavassa seitsemän vinkkiä, joiden avulla saat todellista hyötyä jokaisesta tapahtumasta.

1. Kun lähdet seminaariin, jätä egosi kotiin. En tarkoita, että se olisi liian suuri. Pienikin ego tunkee helposti puhujan eteen ja peittää näkymän.

Vaikka et tuntisi puhujaa tai tuntisit hänet etkä ole vakuuttunut hänen osaamisestaan, kuuntele häntä avoimin mielin. Itsestäänselvyyksiä kannattaa kerrata aina aika-ajoin. Perusasiat ovat nimittäin ne, joilla tulokset tehdään ja jotka helpoimmin unohtuvat.

Jos puhuja taas laukoo pelkkiä läpiä päähänsä, niiden läpikäynti auttaa sinua jäsentelemään omat ajatuksesi entistäkin paremmin.

2. Kuuntele avoimin mielin myös heitä, joiden aiheen et usko koskevan sinua. Menestyneimmät ideat tulevat usein jonkin aivan toisen alan käytännön soveltamisesta erilaiseen bisnekseen.

Yksikin sellainen idea on arvokas myös siksi, että luultavasti yksikään kilpailijasi ei ole tullut sitä ajatelleeksi.

3. Unohda työsi. Usko tai älä, mutta maailma pyörii päivän tai kaksi mainiosti ilman sinuakin. Laita puhelin kiinni ja keskity täysin seminaarin tarjontaan. Kuuntele ja tee muistiinpanoja.

4. Hyödynnän tauot. Jokaista tilaisuutta markkinoidaan ja niihin ilmoittaudutaan puhujien perusteella, mutta usein vielä tuloksekkaampia ovat tauot. Silloin sinulla on tilaisuus luoda suhteita samanmielisiin ihmisiin ja solmia menestyksekkäitä kumppanuuksia.

Vastusta siis kaikin voimin kiusausta uppoutua kännykkääsi tai läppäriisi puhevuorojen välissä. Sähköpostissasi ei ole ainoatakaan viestiä, johon vastaamatta jättäminen vaarantaa henkesi.

5. Ota tapaamiisi ihmisiin yhteyttä heti seuraavana päivänä. Lähetä sähköpostia. Muistuta missä tapasitte ja mistä puhuitte ja ehdota tapaamista tai yhteisen projektin käynnistämistä.

6. Käy muistiinpanosi läpi seuraavana päivänä ja listaa kolme seminaarissa esiin noussutta ideaa, jotka varmasti toteutat.

Papereistasi voi löytyä viisikymmentä tai sata toteuttamisen arvoista asiaa, mutta sellainen määrä listattuna lannistaa. Lannistumisen myötä kaikki jäävät toteutumatta.

Kun annat itsellesi luvan tyytyä kolmeen, paineet poistuvat ja lopulta huomaatkin ottaneesi käyttöön paljon enemmän seminaarin tarjoamia ideoita.

7. Tee heti toimintasuunnitelma listaamillesi ideoille. Samalla tulet automaattisesti tarkistaneesi, tarvitsetko lisää tietoa tai apua asioiden hoitamiseksi.

Jos et tee suunnitelmaa seminaarin tuottaman innostuksen puuskan siivittämänä, myöhemmin pienet esteet kasvavat kynnyksiksi ja unohdat koko homman.

Pidä siis mielesi avoimena, keskity, unohda ulkomaailma ja ryhdy toimeen heti seminaarin jälkeen. Näin käytät tapahtuman tuottaman energian täysimääräisesti bisneksesi hyväksi.

Lisää asiaa

« | »

Aloita tuplaus tästä!

Tuplausoppaasta saat eväät, joilla tehostat markkinointiasi nopeasti. Anna vain nimesi ja sähköpostisi, niin opas on sinun.

Tilaus onnistui!